سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی:

تیم مذاکره کننده روی مواضع ملت ایستاده است

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت : تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان روی مواضع ملت ایران ایستاده اند و حاضر نیستند قدمی عقب بنشینند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکل‎های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد نبی حبیبی در پایان نشست دبیران این حزب، اظهار داشت: یک مسئله قابل تردید نیست که آمریکایی ها به توافق در هر سطحی سخت نیازمندند و علت عدم ترک میز مذاکره از سوی آنان هم به این واقعیت برمی گردد.

وی با اشاره به اینکه صورت مسئله هسته ای ایران شفاف و روشن است افزود: 1+5 خوب می دانند ما به دنبال تولید بمب هسته ای نیستیم؛ برخی از آنها به بهانه مذاکرات به دنبال مسایلی هستند که ربطی به موضوع هسته ای ندارد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی خاطر نشان کرد: آمریکایی ها به بهانه مذاکرات هسته ای به دنبال نفوذ در مراکز نظامی و ارزیابی قدرت دفاعی ایران با کمترین هزینه جاسوسی است.

حبیبی تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال این هستند که سرعت پیشرفت های دفاع غیر هسته ای ما را کنترل و محدود کنند؛ ضمن اینکه با ترفندهایی یک ساخت کاریکاتوری از فناوری صلح آمیز هسته ای در ایران به جای بگذارند.

وی ادامه داد: آنها در بیانیه ژنو و لوزان دستاوردهایی داشته اند که می خواهند آن را حفظ کنند؛ لذا با ترفند دبه در آوردن ما را می خواهند سر سفره فکت شیت خودشان بنشانند.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: چارچوبهای تعیین شده از سوی مجلس جلوی سوء استفاده آمریکایی ها را از بیانیه لوزان گرفته است؛ آنها گریزی از آن ندارند. باید آمریکایی ها تن به مطالبات ملت ایران بدهند.

حبیبی اضافه کرد: انصافاً هم باید از تیم مذاکره کننده تشکر کرد؛ آنها روی مواضع ملت ایران ایستاده اند و حاضر نیستند قدمی عقب بنشینند.

وی افزود: حتی آمریکایی ها روی تأثیرگذاری نتایج توافق روی معادلات سیاسی در داخل و رقابت های سیاسی حساب باز کرده اند؛ هوشمندی دولت و احزاب می تواند جلوی سوء استفاده سیاسی آنها را بگیرد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تایید دیوان محاسبات در مورد تخلف 1/4 میلیارد دلاری دولت گفت: ما از دولت انتظار داریم انضباط مالی را حفظ کند و برخی بی انضباطی های دولت گذشته را تکرار نکند. مجلس در این باره باید مراقبت های لازم را داشته باشد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.