سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی:

مردم توان پرداخت هزینه‌های دندان پزشکی را ندارند/ ضرورت تعرفه گذاری بر اساس ارزش واقعی خدمات دهان و دندان

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی با گلایه از اینکه تعرفه‌های دندان پزشکی در همه کشورهای جهان مشکل ساز است، گفت: از آن جایی که هزینه‌های دندان پزشکی همراه با مواد مصرفی باید محاسبه شود، مردم را در پرداخت‌ها دچار مشکل می‌کند.

دکتر بهنام عباسیان در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه در همه کشورها، سخت ترین و گران ترین خدمات به علت مواد مصرفی و پوزیشن‌های کاری، در حوزه خدمات دندان پزشکی است‌؛ گفت‌: پزشکان برای معالجه و جراحی در سطحی وسیع فعالیت می‌کنند اما دید دندان پزشک به سختی و تنها در دو سانتیمتر(به میزان باز کردن حفره دهان) خلاصه می‌شود.

وی در خصوص دیدگاه عوام و کارگزاران جامعه نسبت به دندان پزشکان، اظهار داشت: هر فردی تنها خدمت پایان سلامت و ارزش نسبی دندان را مدنظر قرار می‌دهد و دیگر موشکافی نمی‌کند که دندان پزشک هزینه وسایل مصرفی، هزینه‌های تجاری مطب و مالیات را می‌پردازد.

عباسیان با اشاره به اینکه مواد مصرفی برای پوسیدگی سطح 1 یک دندان حداقل 50 هزار تومان است، ابراز داشت: این مبلغ به اضافه هزینه‌هایی که ذکر شد بیش از این ها خواهد شد و آیا من می توانم به عنوان یک دندان پزشک برای پوسیدگی ساده در شهرستان 100 هزار تومان از بیمار دریافت کنم؟ خیر.

وی ادامه داد: از طرفی مخاطبان ما خاص و از مرفهان جامعه نیستند بلکه دیدگاه ما به تمام مردم است و وظیفه خدمات رسانی را به همه آحاد جامعه در هر سطح و قشری بر عهده داریم و از طرف دیگر خدمات بیمه‌ای دچار مشکل است؛ کدام بیمه پایه، خدمات دندان پزشکی را پوشش می‌دهد؟

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص گفته‌های وزیر بهداشت مبنی بر ورود بیمه های پایه برای پیشگیری از مشکلات دندان، ابراز داشت: پیشگیری همیشه کم هزینه‌ تر از درمان است اما برای نیل به این هدف باید فرآیند سختی را طی کنیم و با دو کلمه به یک یا دو سال ختم نمی‌شود و باید زیر ساخت ها آماده شود.

 وی با انتقاد از بیکاری دندان پزشکان ایرانی، افزود: دندان پزشکان کشوری مانند سوئد به علت وجود زیر ساخت های مناسب برای پیشگیری از مشکلات دهان و دندان بیکار و به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند اما دندان پزشکان ایرانی به علت گرانی خدمات رسانی و عدم استطاعت بیماران در پرداخت هزینه‌ها بیکار شده اند.

 

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.