رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: آماده​‌سازی فضای فيزيكی در سطح شهرها می‌​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دكتر اسماعيل ايدني در ادامه بازدید های میدانی خود از واحدهای تحت پوشش این دانشگاه ، ضمن بازدید از حوزه تحت پوشش مرکز بهداشت شرق اهواز اظهار داشت: طرح تحول سلامت داراي دو بعد درمان و بهداشت بوده و ارايه خدمات دندانپزشكي در حوزه بهداشت طرح تحول قرار دارد که رويكرد آن پيشگيرانه بوده و  در اين حوزه ، به كودكان و كساني كه در معرض آسيب​هاي دهان و دندان هستند، خدمات ارائه می شود.

دکتر ایدنی با بیان این که  طرح تحول نظام سلامت در بخش بهداشت دهان و دندان، طرح جامعي است ، گفت : برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشكي اهواز در این خصوص توسعه كلينيك های ويژه دانشگاه است. در حال حاضر در بيمارستان سينا يك مركز مجهز دندانپزشكي آماده بهره​برداري بوده و علاوه بر آن كلينيك ويژه دیگری خدمات دندانپزشكي به شهروندان ارائه مي​‌دهد.

وی تصریح کرد: همچنين بناست زمينه​اي فراهم شود تا كلينيك دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي اهواز در نوبت عصر، به عنوان يك كلينيك ويژه خدمات دندانپزشكي ارائه دهد.

ریيس دانشگاه علوم پزشكي جندي​شاپور اهواز درباره چگونگي كاهش پرداخت از جيب مردم در حوزه بهداشت دهان و دندان، گفت: در اين حوزه از نظر نيروي انساني متخصص کمبودی وجود ندارد و آماده​‌سازي فضاي فيزيكي در سطح شهر مي​تواند زمينه ارائه خدمات دندانپزشكي با تعرفه دولتي را براي مردم فراهم كند.

دکتر ايدني گفت: كلينيك​هاي دندانپزشكي دانشگاه فعال هستند اما لازم است اطلاع​رساني مناسب در خصوص فعاليت اين كلينيك​ها در جامعه صورت گيرد تا مراجعه مردم به مراكز دانشگاهي  افزايش یابد.

وي درباره ماندگاري طرح تحول نظام سلامت نيز عنوان كرد: طرح تحول نظام سلامت داراي رديف​هاي دائمي است و ردیف های بودجه آن مشخص و پایدار است که جایی برای نگرانی نیست.
ریيس دانشگاه علوم پزشكي اهواز گفت: برخلاف تصور خيلي از مردم، طرح تحول نظام سلامت هزينه​بر نبوده است. در حقيقت اين طرح، تاكيد مجدد بر تكاليف و وظايف ذاتي بيمارستان​ها و بیمه ها است.

وی  گفت: اكنون ميزان پرداخت از جيب مردم در بيمارستان دولتي دانشگاه به 6 درصد كاهش يافته است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.