سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه می‌یابد

قائم مقام سازمان صنعت ، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه توسعه می‌یابد و هیچ کارخانه ای بدون نظر کارشناسان دانشگاهی احداث نمی شود.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از تبریز؛ نیرومند ، امروز در نشست خبری ، گفت:  توان علمی مراکز صنعتی محدود است و بدون کمک دانشگاه ها صنعت نخواهد توانست در این راستا اقدام عملی نمایند.

قائم مقام سازمان صنعت ، معدن و تجارت با اشاره به میزان حضور سرمایه گذاران خارجی در استان، گفت: سرمایه گذاران خارجی با 40 میلیون دلار سرمایه خارجی آماده حضور در استان هستند که این سرمایه گذاران از کشورهای روسیه و چین هستند.

نیرومند یادآور شد: برخی معادن طلا و معادن دیگر به علت بی توجهی در آستانه تعطیلی قرار گرفتند که در این راستا نیازمند همراهی بیشتری از سوی بخشهای مختلف و نیز رفع مسائل زیست محیطی هستیم.

نیرومند یادآور شد: به طور یقین در سالهای آینده نتیجه این مطالعات در اکتشاف های جدید معادن خود را نشان خواهد داد و باید منتظر نتایج عملی باشیم.

وی با اشاره به ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تاکید استاندار آذربایجان شرقی هیچ پروژه ای بدون تائید دانشگاه اجرا نخواهد شد.

وی بیان کرد: تمامی استخراج معادن و اکتشاف معادن نیز با تائید و حضور اعضای نظام مهندسی معدن می باشد که اکثر این اعضا دارای رتبه های دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها می باشد.

 قائم مقام سازمان صنعت ، معدن و تجارت بیان کرد: پس از اجرای طرح پایش که برای اولین بار در کشور اجرا شد  نقطه نظرات مختلفی ابراز گردید و علی رغم سیاه نمایی ها اطلاعات برنامه پالایش به دانشگاه ها ابلاغ شده است.

وی افزود: جلسات مختلفی با انجمن های دانشگاهی برگزار کردیم اما نظری از طرف  دانشگاه ها دریافت نکردیم.

نیرومند یادآورشد: کمبود منابع مالی در زمینه طرح های تحقیقاتی از علل عدم ارتباط گیری مناسب بین دانشگاه و صنعت است اما در حالت کلی نیازمند استفاده از نظرات علمی دانشگاه ها هستیم.

انتهای پیام/د 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.