شرکت های دانش بنیان و فناور مستقر در پارک امام خمینی(ره) قزوین با تجاری سازی، تولیدات خود را بیش از هفت میلیارد ریال به فروش رساندند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛سرپرست پارک علم و فن اوری دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان این مطلب گفت: امسال پانزده محصول جدید توسط شرکت های فن آور مستقر در پارک علم و فن آوری تولید و عرضه شده که تاکنون از هشت محصول رونمایی شده است.

رجب پور با تاکید بر نقش شرکت های دانش بنیان در خروج کشور از رکود اقتصادی با ارائه ایده های نوین افزود: در راستای اعتمادسازی بین بخش های صنعت و دانشگاه، چند واحد صنعتیِ تعطیل شده با کمک متخصصان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان به صورت پایلوت مجددا راه اندازی می شوند و در صورت اثردهی مطلوب، این ایده به سایر بخش ها تسری خواهد یافت.

وی در خصوص اجرای طرح توسعه پارک علم و فن آوری استان هم اظهار داشت: طرح توسعه پارک فن آوری در مرحله تصویب در وزارت علوم است و پس از تصویب، واگذاری اراضی آن به بیش از صد شرکت دانش بنیان جدید در سه فاز، عملیاتی خواهد شد.

طرح توسعه پارک در زمینی به مساحت ۳۰ هکتار اجرا می شود که ۲۰ درصد آن قابل واگذاری است و با تامین اعتبار لازم تا پایان سال آینده آماده بهره برداری می‌شود.

امسال ۱۱ شرکت فن آور استان مستقردر پارک علم و فنآوری امام خمینی قزوین از معاونت علم و فن آوری ریاست جمهوری، نشان دانش بنیان دریافت کردند و سه شرکت هم در آستانه دریافت این نشان هستند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.