سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در صحن علنی مطرح شد؛

پیشنهاد یک نماینده مجلس به سخنگوی دولت برای تدریس کلاس اول ابتدایی

نماینده مردم ملایر از تعطیلی مدارس شبانه روز در مناطق محروم انتقاد کردو گفت:آیا دانش آموزان مناطق محروم نبایند درس بخوانند؟

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران  احمد آریایی‌نژاد نماینده مردم ملایر در جلسه استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش به عنوان موافق استیضاح نطق کرد.

وی افزود: یکی از دلایل موافقت بنده با طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش نداشتن چاره بود، چرا که چاره‌ای غیر از استیضاح نداریم.

عضو  کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: بنده سی سال در آموزش و پرورش استخوان خرد کرده ام که نیمی از این مدت به طبابتم پرداخته ام.

آریایی نژاد افزود: بنده به آقای روحانی و آقای لاریجانی نامه نوشتم اما دریغ از توجه هر دو شخص، بلکه نامه را به زیر مجموعه خودشان ارجاع دادند.

وی با بیان اینکه جسم افراد مهم است یا مبانی اعتقادی، اظهار داشت: علی رغم تدوین سند تحول بنیادی در آموزش و پروش، کار خاصی در این حوزه صورت نگرفته است، نه تنها در این دولت بلکه پس از انقلاب حوزه آموزش و پرورش صورت نگرفته است.

وی خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس شما می‌گوید جیب مردم آمار و اطلاعات را به ما می دهد، به جیب مردم توجه کنید ببینید چه آماری می‌دهد.

وی از خدمات دهی ضعیف به فرهنگیان انتقاد کرد و گفت: به فرض مثال برای اقامت فرهنگیان در حین مسافرت یک مکان نامناسب به آنها می‌دهند ولی به ساییر وزارتخانه‌ها هتل و ... اختصاص داده می‌شود.

نماینده مردم ملایر در ادامه به تعطیلی مدارس شبانه روزی در مناطق محروم اشاره کرد و گفت: آیا دانش آموزان مناطق محروم نباید درس بخوانند.

وی ادامه داد: در مورد طرح رتبه بندی بارها با وزیر آموزش و پرورش مکاتباتی داشتم، ایشان گفتند مهر ماه حکم می‌دهند،‌این سوال مطرح است حکمی که قرار است مهر ماه صادر شود برای امسال است یا برای سال آینده.

آریایی نژاد در ادامه به این جمله که گفته می‌شود فرهنگیان سه ماه تعطیل هستند واکنش نشان داد و گفت: کسانی که می‌گویند آموزش و پرورش سه ماه تعطیل است جای خود را با کارکنان این وزارت عوض کنند،‌ آقای نوبخت شما بروید کلاس اول ابتدایی تدریس کنید و ببینید معلمان چه فشاری تحمل می‌کنند.

این نماینده مجلس تصریح کرد: من دانش آموز اول راهنمایی را می‌آورم که نمی‌توانست حتی اسم خود را کامل بنویسد، چه کسانی به آنها مدرک داده است؟ 

آریایی نژاد در پایان گفت: آقای وزیر رضایت شغلی و امنیت شغلی همکاران فرهنگی کجاست؟

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.