سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: حدود 85 میلیون دفترچه در کشور وجود دارد؛ باتوجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، این آمار نشان می‌دهد که برخی 2 یا چند نوع دفترچه دارند؛ این درحالیست که حدود 6 میلیون نفر فاقد هر نوع بیمه هستند.

"محمدحسین قربانی" سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبات جلسه امروز این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز که با حضور وزیر کار، رئیس سازمان تأمین اجتماعی و رئیس سازمان خدمات درمانی برگزار شد، معوقات بیمه‌ خدمات درمانی و سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی دولتی و خصوصی، مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: رئیس سازمان تأمین اجتماعی کسری صندوق را یکی از دلایل به تعویق افتادن مطالبات بیمارستان‌ها دانست.

قربانی ادامه داد: نبود یک استراتژی مشخص جهت مدیریت نسخه‌های بیماران و پرداختی پزشکان مورد اعتراض همکاران ما در کمیسون قرار گرفت.
 
وی گفت: مسئولان حوزه درمان در این جلسه متعهد شدند که مجموعه وزارتخانه، مدیریت منابع در حوزه درمان داشته باشد و در یک بازه زمانی کوتاه، نرم‌افزاری جهت مدیریت نوع نسخه‌نویسی و نوع پرداختی‌ها تعریف شود تا یک بیمار در یک فاصله کوتاه از چند جا درخواست دارو نکند.

قربانی با بیان اینکه حدود 85 میلیون دفترچه در کشور وجود دارد، ابراز کرد: باتوجه به جمعیت 80 میلیونی کشور، این آمار نشان می‌دهد که برخی 2 یا چند نوع دفترچه دارند؛ این درحالیست که حدود 6 میلیون نفر فاقد هر نوع بیمه هستند. 

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت مصمم است که علاوه بر نظارت، با برگزاری جلسات به طور مستمر حوزه بهداشت را ساماندهی کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: قربانی ، مجلس ، بهداشت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار