یک نماینده مجلس در موافقت با استیضاح فانی گفت: به نظر می‌رسد وزیر آموزش و پرورش برای گرفتن پست مشاوره بهترین فرد باشد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، محسن علیمردانی نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در موافقت با استیضاح وزیر آموزش و پرورش با اشاره به خواسته فرهنگیان اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش از نظر توان مدیریتی ضعیف بوده و نفوذ خوبی در دولت و مجلس ندارد و محبوبیت و مقبولیت و تحرک لازم را نداشته، بنابراین با این وضعیت زیر مجموعه وزارتخانه انگیزه کار نخواهند داشت.

وی افزود: همه سلایق سیاسی از جمله اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و اعتدالیون دوست ندارند وزیر آموزش و پرورش کم تحرک و ناکارآمد باشد؛ شاید کمتر فرهنگی‌ای را دیده باشم که از فانی رضایت داشته باشد، در چنین شرایطی در کشورهای دیگر خود وزیر استعفا می‌دهد و کنار می‌کشد، اما در کشور ما دو دستی به میزهای مدیریت می‌چسبند. 

علیمردانی تأکید کرد: برخی می‌گویند شرایط کشور حساس است و مصلحت نیست که وزیر آموزش و پرورش استیضاح شود؛ چه مصلحتی بالاتر از رضایت فرهنگیان که بزرگترین سرمایه کشور هستند؟ چرا باید همه مسائل سیاسی شود؟ به نظر می‌رسد ایشان برای پست مشاوره بهترین فرد باشند اما مدیر اجرایی خوبی نیستند و نمی‌توانند باشند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه بودجه خوبی برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، گفت: باید در این شرایط فعالیت‌ها مضاعف شود اما چیزی غیر از این اتفاق افتاده است؛ فانی تیمی را تشکیل داده که خودشان را نمی‌توانند تکان دهند؛ در این وزارتخانه نه تنها شادابی ایجاد نشده بلکه سستی موج می‌زند.

علیمردانی تصریح کرد: متأسفانه فانی اعلام می‌کند که دولت فراجناحی است؛ آیا اطلاع دارید در آموزش و پرورش چه خبر است؟ این وزارتخانه را نمی‌شود حزبی اداره کرد؛ هر کسی که در ستاد انتخاباتی روحانی بوده حتمآ باید پست مدیریتی بگیرد و در این راستا با نگاه غیرکارشناسی، نخبگان و فرهنگیان حذف می‌شوند و بی‌عدالتی و تبعیض را فراهم می‌سازند.

وی با تأکید بر اینکه برای انتخابات اسفندماه نگران هستم، گفت: در وزارتخانه آموزش و پرورش، در مناطق مختلف کشور تبدیل به ستاد انتخابات افراد خاص می‌شوند و هیچ اِشرافی به مدیران زیرمجموعه‌اش ندارد.

نماینده مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید آموزش و پرورش سیاسی شود، خاطر نشان کرد: ایشان همواره تأکید دارند که این وزارتخانه نباید سیاسی شود، چرا که دچار سم مهلک می‌شود؛ مدیران فانی سیاسی بودند و کاملآ سیاست بازی می‌کنند و برخی از این مدیران برای شرکت در انتخابات آینده استعفا دادند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار