سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قادرمرزی در موافقت با استیضاح فانی:

پنج ششم بودجه آموزش، صرف مصارف غیر آموزشی می‌شود

یک نماینده موافق استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: : پنج ششم بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف موارد غیرآموزشی می‌شود و یک و شش دهم تنها برای حقوق معلمان و مصارف آموزشی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران حامد قادرمرزی نماینده مردم قروه در جلسه علنی امروز در موافقت با استیضاح وزیر آموزش وپرورش گفت: این استیضاح یک استیضاح سیاسی نیست، بنده طرفدار دولت بوده و هستم، در رأی اعتماد به فانی طرفدارش بودم اما امروز مواردی وجود دارد که این وزیر از برنامه‌هایی که در رأی اعتماد مطرح کرده فاصله گرفته است.

وی اضافه کرد: پنج ششم بودجه‌های وزارت آموزش و پرورش صرف موارد غیرآموزشی می‌شود و یک و شش دهم  تنها برای حقوق معلمان و مصارف آموزشی است.

وی افزود: همه ما می دانیم آموزش و پرورش یک نهاد پایه‌ای و اساس و توسعه بوده و مهمترین بخش در ساختار حکومتی هر کشوری است.

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خود به دلایل موافقت خود با استیضاح فانی اشاره کرد و گفت: ناتوانی وزیر در جلب رضایت و اعتماد جامعه آموزشی یکی از دلایل موافقت بنده با استیضاح فانی است.

وی افزود: همچنین ناتوانی در جلب توجه و عنایت دولت در اختصاص منابع مالی لازم جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز برای هزینه‌های مختلف مدارس کشور و تبدیل مدارس به مدرسه‌های خود گردان برخلاف اصل 30 قانون اساسی دلیل دوم بنده برای استیضاح این وزیر  است.

قادر مرزی اضافه کرد:‌ در حوزه انتخابیه مجلس مدیران مدارس به گدایی افتاده‌اند و به مردم دست دراز می‌کنند که پول دهید، مردم منطقه هم، مردم محرومی هستند و ما نمی‌توانیم این موضوع را از آموزش و پرورش نادیده بگیریم.

این نماینده مجلس نهم ناتوانی وزیر آموزش و پرورش در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق مهم کشور را دلیل دیگر استیضاح خود دانست و گفت: بیش از 50 درصد مدارس در حوزه انتخابیه بنده نه در شأن معلم و نه در شأن دانش آموز است، هر لحظه ممکن است دیوار بر سر دانش آموزان خراب شود.

قادر مرزی اظهار داشت: دلیل دیگر موافقت بنده با استیضاح فانی ناتوانی وی در جلب نظر دولت جهت تأمین معیشت فرهنگیان شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازات مشابه سایر ارگان‌ها به فرهنگیان است، معلمان انتظار دارند که وضعیت معیشت آنان بهبود پیدا کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: نداشتن برنامه مدون متأثر و عملیاتی برای غنی‌سازی ارتقا و بهره‌ وری نکته دیگری از موارد استیضاح این وزیر است که برنامه آموزش و پرورش و کیفیت بخشیدن در محتوای آموزشی و استقرار توسعه در عدالت آموزشی از جمله موارد بهره‌وری است.

این نماینده موافق استیضاح در پایان خاطر نشان کرد: آخرین دلیل موافقت استیضاح بنده این است که هیچ ساماندهی علمی و منطقه‌ای در مورد تقسیم کار محل معلمان وجود ندارد و معلمان بدون هیچ گونه ضابطه‌ای در کشور تقسیم می‌شود که این باعث کاهش بهره وری است. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.