سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نامه بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه تهران خطاب به لاریجانی:

مجلس لغو یکباره تحریم‌ها و عدم بازجویی از دانشمندان را به قانون تبدیل کند

بسیج دانشجویی ۸ دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای به رئیس مجلس تاکید کردند که مجلس لغو یکباره همه تحریم‌ها در روز توافق و عدم اجازه بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان و نخبگان را تبدیل به قانون کند.

به گزارش حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی 8 دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نکاتی را درباره طرح اخیر مجلس درباره مذاکرات هسته‌ای مطرح کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع پیکرهای شهدای غواص که با شهادت مظلومانه و دستان بسته خود نشان دادند، مقاومت و پایداری بر آرمان‌ها، عزت و سربلندی فردای میهن اسلامی را رقم خواهد زد و سبب تعظیم تاریخ بر پایمردی دلاورمردان را خواهد شد، حماسه‌ای 9 دی گونه رقم زد که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان یکی از حوادث به یاد ماندنی انقلاب یاد کردند.

در ادامه این نامه با اشاره به حساسیت مقطع کنونی مذاکرات هسته‌ای تاکید شده است:  ملت شریف ایران انتظار دارد تا مجلس به وظیفه خود در پاسداری از آرمان‌های انقلاب و حفظ عزت و منافع ملی کشور عمل نماید.

در بخش دیگری از این نامه تصریح شده است: پس از اتفاقات روز یکشنبه و اعمال تغییرات خارج از عرف در طرح «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ملت ایران» از سمت هیئت رئیسه بیم آن می‌رود که این قانون بدل به یک بیانیه‌ای بی‌فایده گردد. حال آن که امام خامنه ای تاکید کرده اند که "مسئولین باید بیایند مردم را و به‌خصوص نخبگان را از جزئیّات و واقعیّات مطّلع کنند؛ ما چیز محرمانه نداریم، چیز مخفی نداریم. این مصداق همدلی با مردم است؛ همدلی و هم‌زبانی که ما گفته‌ایم" و چه جایگاهی والاتر از مجلسی که در نظام جمهوری اسلامی "در راس امور" و عصاره ملت است، برای این امر وجود دارد؟

نامه این دانشجویان می‌افزاید: این نگرانی وجود دارد که عده‌ای در مجلس بر خلاف سوگندی که بر حفظ حقوق ملت و پاسداری از دستاوردهای انقلاب یاد کرده‌اند از زیر بار مسئولیت تاریخی خود شانه خالی کنند و آن را قربانی ملاحظات و سیاسی کاری‌های خود نمایند. باید به نمایندگان ملت یادآور شد که دیگر زمان بیانیه دادن و اعلام موضع گذشته است و مجلس باید برای عدم عبور از خطوط قرمز مذاکرات هسته‌ای قانون تصویب نماید. هنگامی که رهبر معظم انقلاب صریحا اعلام می‌فرمایند بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان و نخبگان ممنوع می‌باشد و از سوی دیگر مسئولین عالی رتبه کشور از جمله رئیس جمهور اذعان می‌نمایند که لغو یکباره همه تحریم‌ها باید در روز توافق صورت پذیرد ، دیگر چه جای ابهام و تعلل برای اقدام مجلس باقی می‌ماند.

در پایان بیانیه مذکور آمده است: کمترین انتظاری که از نمایندگان ملت می‌رود این است که به وظیفه روشن خود عمل نمایند و لغو یکباره همه تحریم‌ها در روز توافق و عدم اجازه بازرسی از اماکن نظامی و بازجویی از دانشمندان و نخبگان که از خطوط قرمز مشخص و شفاف رهبری و مردم می‌باشد را تبدیل به قانون نمایند تا میخ محکمی باشد بر ایستادگی در مقابل زیاده خواهی‌های طرف مقابل که در دشمنی آنها با این ملت و خوی استکباری آن‌ها تردیدی وجود ندارد. در پایان خاطرنشان می‌سازیم جریان دانشجویی روند مذاکرات و به ویژه اقدامات مجلس را به طور جدی مورد رصد قرار داده و مطالبات خود از نمایندگان مجلس را پیگیری می‌نماید.

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی
بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق
بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر
بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت
بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی

https://www.yjc.ir/انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.