رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مطبوعات زرد با فضا سازی‌های انرژی مسئولان را به هدر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در مراسم تأسیس دانشکده علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه، گفت: در راه اندازی این دانشکده به خواسته‌های دکتر معتمدنژاد توجه شده است. 
 
سلیمی با طرح سوالی مبنی‌بر اینکه چرا باید دانشکده علوم ارتباطات افتتاح کنیم افزود: در حال حاضر ما در عصر جهانی شدن قرار داریم که در این عصر علوم متفاوت در حال دگرگونی است. 
 
وی ادامه داد: مهمترین شاخص جهانی شدن در عصر ما معطوف به حوزه اطلاعات و ارتباطات می‌شود که اگر کمی بهتر به پدیده‌های اقتصادی توجه کنیم مشاهده خواهیم کرد که تحول تمامی حوزه‌ها همه بر پایه اطلاعات و ارتباطات اتفاق افتاده است بنابراین اگر یک حوزه علمی و تخصصی در موضوع ارتباطات وجود نداشته باشد که این فرآیند تاریخ‌ساز را مورد مطالعه قرار دهد قطعا مابقی حوزه‌ها دچار خسران خواهند شد. 
 
سلیمی در ادامه تأکید کرد: امروز وقتی سخن از علم نافع در جامعه ایران به میان ‌می‌آید و وقتی سخن از این می‌شود که دانش‌های مختلف باید بتوانند درآمدزایی کنند، قطعا یکی از مصادیق این درآمدزایی معطوف به فارغ‌التحصیلان رشته ارتباطات می‌شود چراکه بیشترین درآمدزایی در اقتصاد در حوزه ارتباطات معطوف می شود.
 
سلیمی با بیان اینکه امروز این اصحاب رسانه هستند که واقعیات جامعه را در ذهن مردم می‌سازند، بیان داشت: معتقدم رسانه‌ها می توانند از دل واقعیات تصاویر ذهنی تأثیر گذار را برای جامعه خلق کنند. 
 
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تهران در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت دانش ارتباطات در مسائل دینی هم دیده می‌شود، اظهار داشت: خداوند جوامع را خلق کرده که به یک شناخت متقابل از هم دست پیدا کنند بنابراین این شناخت چند سویه جز از طریق ارتباطات حاصل نمی شود. 
 
سلیمی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر افرادی در برخی رسانه‌ها فعالیت می‌کنند که شناخت ریشه‌ای و درستی به رسانه ندارند خاطرنشان کرد: عدم شناخت رسانه از سوی برخی مدیران باعث شده که ما مطبوعات زرد داشته باشیم و در واقع این مطبوعات زرد با فضاسازی‌ انرژی بیشتری از مسئولین به هدر می‌دهند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: دانشگاه ، مطبوعات ، علامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار