سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

کتابت سوره‌های حمد، بقره،‌ الرحمن در جشنواره باران رحمت

شیوه نگارش بیشتر هنرمندان خوشنویس ایرانی خط نستعلیق و شکسته است چرا که خطوط کافی، بنایی، نسخ، ثلث و ... بیشتر در زبان عربی رایج‌اند.

علی جزایری کارشناس ارشد هنر و استاد خوشنویس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ در خصوص آثار ارسال شده به جشنواره باران رحمت گفت: این جشنواره تحت عنوان «رمضان فصل نیایش» در بخش‌های مختلف طراحی پوستر، نگارگری، نقاشی و بخش مسابقه‌ای در رشته‌های تالیپوگرافی، هم‌آوایی، تواشیح، فیلم کوتاه، عکاسی، خوشنویسی تصویر‌سازی، طراحی پوستر، نگارگری و تئاتر با همکاری خانه هنرمندان و موسسه علمی کاربردی فرهنگ و هنر به دبیری حسین پارسایی از 16 تا 26 تیر‌ماه برگزار می‌شود.

این هنرمند در رابطه با آثار ارسالی خود به این جشنواره افزود: من در دو بخش خوشنویسی و طراحی پوستر شرکت کرده‌ام آثار پوستر تحت عنوان: لغت‌نامه، اذان و افطار و صدایم کن در سایزهای 70*50 و آثار خوشنویسی که شامل کتابت سوره‌های بقره، حمد‌ و‌ الرحمن است.

وی با اشاره به اهمیت سوره بقره در خصوص آثار ارسالی‌اش به این نمایشگاه  افزود: آیات قرآنی سوره بقره از آیه 145 تا 160 در ابعاد 100*70 کتابت شده است. و کتاب سوره حمد در یک فضای کاملاً قدیمی با شیوه ترکیب دفتری و ترکیب خوشنویسانه و امکان تذهیب بیشتر صورت گرفته است.

همچنین کتابت سوره الرحمن با قلم انجام شده و علت انتخاب این سوره ترکیبی است که در آیات آن وجود دارد.

وی در خصوص نوع خط به کاربرده شده در این آثار افزود: همه این آثار با خط نستعلیق کتابت شده و علت انتخاب این خط به دلیل ایرانی بودن آن است. خطوط کوفی، بنایی، نسخ، ثلث و... بیشتر در شیوه عربی رایج‌اند و شیوه نگارش بیشتر هنرمندان خوشنویس ایرانی خط نستعلیق و شکسته است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.