سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دومین نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های استان تهران مطرح شد:

برند سازی محصولات و تکمیل بانک اطلاعاتی در دستور کار استانداری تهران

مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: رویکرد مهم امور بانوان در سال 94، اقدامات جدی برای فروش محصولات زنان کارآفرین و شناسایی ظرفیت‌های استان است.

به گزارش حوزه شهری  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، زهرا ساعی مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در دومین نشست مشاوران فرمانداری‌های استان که امروز در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شمیرانات برگزار شد، با اشاره به اهمیت فروش محصولات بانوان کارآفرین در حوزه‌های شهری و روستایی استان اظهار کرد:‌ برای فروش بهتر محصولات بانوان کارآفرین، در نظر داریم از ظرفیت‌ و حضور اقوام مختلف برای عرضه محصولات صنایع دستی و کشاورزی در شهرستان‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: بیشتر محصولات عرضه شده در غرب استان تهران، صنایع دستی و در شرق استان نیز محصولات کشاورزی ارائه می‌شود که این نیازمند یک برش است تا محصولات شرق استان به غرب و غرب به شرق عرضه و ارائه شود و در این زمینه باید کیفیت محصولات بالاخص محصولات قضایی ارتقا یابد و برندسازی لازم انجام شود.

مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در ادامه عنوان کرد: برای این امر پیگیر اخذ مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستیم و شبکه سازی محصولات زنان کارآفرین و صادرات آن در گام‌های بعدی در دستور کار امور بانوان استانداری تهران است.

ساعی تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی در شهرستان‌های استان برای بانوان آموزش‌های لازم، ضروری است تا در فاز دوم توان افزایی و کسب مهارت، ورود پیدا کنند و به عنوان نیروهای حرفه‌ای و استاندارد، شناسایی شوند و فعالیت کنند.

مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران افزود: آنچه در دستور کار ما مورد تاکید قرار گرفته، تکمیل بانک اطلاعاتی زنان کارآفرین و احصاء آنان در شهرستان‌های استان تهران است تا از اتلاف وقت در این زمینه جلوگیری کنیم.

ساعی همچنین در پایان از برگزاری بازارچه فروش محصولات زنان کارآفرین بعد از ماه مبارک رمضان در شهرستان شمیرانات خبر داد.

ایجاد 5 صندوق خرد عشایری در 5 شهرستان استان تهران

مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران گفت: یکی از رویکرد‌های مهم امور بانوان استانداری در سال 94، ایجاد 5 صندوق خرد عشایری برای حمایت از زنان سرپرست خانوار در استان تهران است.

زهرا ساعی مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در دومین نشست مشاوران امور بانوان فرمانداری‌های استان تهران که صبح امروز (دوشنبه) در سالن جلسات فرمانداری شهرستان شمیرانات برگزار شد، با اشاره به اشتغال و توانمند سازی زنان در شهرستان‌های استان تهران اظهار کرد: بحث زنان سرپرست خانوار در شهرستان‌های استان تهران یکی از مسائل و چالش‌های استان است که در زمینه کار آفرینی این زنان اقدامات مهمی در دست اجرا است.

وی افزود: در سال 93 طبق رویکرد دولت، اولویت‌های بندی‌هایی را در نظر گرفتیم و ظرفیت‌های شهرستان‌های استان تهران در حوزه‌های مختلف شناسایی شد و با همکاری امور بانوان شهرستان‌های استان تهران این مسئله را بررسی کردیم.

ساعی در ادامه گفت: توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها از اولویت‌های استانداری تهران است.

مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران با اشاره به اولویت بندی زنان به سه گروه بد سرپرست، بی سرپرست و خود سرپرست ، تصریح کرد: تنها 48 درصد از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند که نیازمند انسجام بیشتری برای بهبود وضعیت این سه گروه از زنان است.

ساعی در ادامه گفت: نگاه استانداری برای زنان سرپرست خانوار، نگاه زنجیره‌ای است و برای ورود به حوزه توانمند سازی مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ مشاور و مدیر کل امور بانوان استانداری تهران در پایان از ایجاد 5 صندوق خرد عشایری در 5 شهرستان استان تهران برای حمایت از زنان سرپرست خانوار خبر داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.