سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک متخصص گوارش و کبد به باشگاه خبرنگاران گفت:

با رژیم غذایی مناسب لاغر بمانید

یک متخصص گوارش و کبد گفت: بالن معده (کوچک کردن حجم معده) یکی از روش‌های نوین درمان چاقی، برای افرادی است که نمی‌توانند وزن خود را با رژیم غذایی کنترل کنند.

امیر حسین فقیهی متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران با اشاره به روش‌های درمان چاقی اظهار کرد: تا به امروز برای کاهش وزن افراد و چربی سوزی بدن راهکارهای بسیاری ارائه شده است اما بهترین روشی که می‌تواند در کوتاه مدت برای افراد چاق موثر باشد؛ بالن معده است به این صورت که هوا یا مایعی مخصوص به معده تزریق می‌شود و حجم معده را تا حدی کاهش می‌‌دهد.

وی گفت: این روش، روشی حساس است که قبل از هر گونه اقدامی بر روی بیمار باید از جهات گوناگون (سن مناسب، شرایط جسمی و روحی) توسط پزشکان متخصص بررسی شود.

فقیهی در خصوص عوارض بالن معده گفت: هر چند عوارض بالن معده در مقایسه با سایر روش‌ها کمتر است اما اگر این عمل توسط افراد نا‌متخصص و گاهی متخصص که به شرایط جسمانی فرد توجه نکرده‌اند، انجام بپذیرد عوارضی چون دل دردهای شدید، استفراغ، زخم معده و حتی گاهی سوراخ شدن معده را در پی دارد.

این متخصص گوارش افزود: این روش تنها برای 6 ماه تا یک سال برای شخص بیمار در نظر گرفته می‌شود و پس از آن شخص باید رژیم غذایی خود را به درستی رعایت کند تا بتواند در طولانی مدت وزن دلخواهش را داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ این عمل برای افرادی که تحمل بیهوشی‌های بلند مدت را ندارند مناسب است زیرا در برخی از موارد افراد تحمل بیهوشی‌ را ندارند و نمی‌توانند تحت عمل جراحی قرار بگیرند در حالی که بهترین سن برای افراد سن بالای 18 تا حدود 60 سالگی است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.