بر اساس شواهد موجود خستگی و کار زیاد، موجب افزایش بروز عارضه چین و چروک پوستی شده و موارد پیری زودرس را افزایش داده است.

منصور جواهری متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  گروه علمی،‌ پزشكی باشگاه خبرنگاران افزود: برخی از عوامل اگرچه تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر روی پوست داشته و بیماری‌ها و عارضه‌های زیادی را موجب می‌شوند، اما کمتر مورد توجه قرار می گیرند. 

وی گفت: گاهی اوقات رژیم‌های غذایی سخت و تغذیه نامناسب و گاهی اوقات استرس و فشارهای روانی موجب بروز عارضه‌هایی نظیر چین و چروک پوستی می شوند. 

جواهری تاکید کرد: بر اساس شواهد موجود خستگی و کار زیاد، موجب افزایش بروز عارضه چین و چروک پوستی شده و موارد پیری زودرس را افزایش داده است. 

وی بابیان اینکه عدم کشیدگی طبیعی ماهیچه‌ها نیز در چین و چروک های زودرس پوست نقش مهمی ایفا می‌کنند، یادآور شد: بافت های ماهیچه‌ای صورت در افرادی که ورزش‌ نمی‌کنند، سریعتر از دیگران کیفیت خود را از دست داده و منقبض می‌شود. 

جواهری خاطر نشان کرد: کشیدن طبیعی عضلات صورت یکی از مهمترین راهکارها در جلوگیری از شل شدن ماهیچه‌های صورت و در نتیجه پیشگیری از چین و چروک های پوستی و پیری زودرس است. 



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار