فصل تابستان مشکلات بسیاری را به همراه دارد از جمله این مشکلات آفتاب سوختگی است که بیشتر افراد در این فصل آفتاب سوختگی را تجربه می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ فصل تابستان مشکلات بسیاری را به دنبال دارد این مشکلات می‌تواند توسط نور آفتاب در پوست افراد ایجاد شود. در همین خصوص دکتر هوشنگ احسانی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فصل تابستان مشکلاتی را به همراه دارد.

از جمله این مشکلات آفتاب سوختگی است که بیشتر افراد در این فصل این مشکل را تجربه می‌کنند که از علائم آن قرمزی و سوزش و درد در ناحیه پوست است.

وی افزود: آفتاب سوختگی حرارت بدن را افزایش می‌دهد که استفاده از لباس نخی و استفاده از کولر می‌تواند در پیشگیری از این مشکلات موثر باشد.

احسانی اظهار داشت: بهتر است در صورت مبتلا شدن به آفتاب سوختگی از صابون برای شست‌وشوی صورت استفاده نشود زیرا صابون می‌تواند پوست‌های خشک را پوسته پوسته کند و همچنین توصیه می‌شود پوست آفتاب سوخته تا حد امکان با کرم‌های مرطوب کننده چرب نگه داشته شود.

وی در پایان تاکید کرد: از برای درمان آن هم بهتر است استفاده از کیسه‌های یخ فراموش نشود.
وی متذکر شد: مصرف مایعات زیاد در تابستان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به شدت و سرعت بالایی می‌تواند دمای بدنتان را پایین بیاورد و از آفتاب سوختگی جلوگیری کند و در نتیجه پوست شما دچار التهاب و قرمزی نشود.

پوست آفتاب سوخته در مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا به بهبودی کامل برسد از این رو مدام با لوسیون و کرم‌های مرطوب کننده آن را مرطوب نگه دارید تا دچار التهاب بیشتر نشود.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار