سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون پژوهشی بیمارستان رضوی عنوان کرد:

بیش از هزار نمونه‌ زیستی در زیست بانک بیمارستان رضوی

معاون پژوهشی بیمارستان رضوی گفت: در حال حاضر بیمارستان رضوی، یکی از زیست ‌بانک‌های نمونه در سطح کشور را راه اندازی کرده است که کاملا مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ دکتر کامران غفارزادگان در نشست خبری نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی با بیان اینکه تا پایان سال 94 زیست‌ بانک بیمارستان رضوی بیش از هزار نمونه‌ زیستی را در خود جای خواهد داد. افزود: بیمارستان رضوی جزو معدود مراکز خصوصی در کشور است که وارد مقوله ایجاد بیوبانک شده است.

وی با اشاره به اینکه شیوع سرطان‌ها به ویژه سرطان شایعِ روده بزرگ، تصمیم گرفتیم زیست بانک بیمارستان رضوی را در مراحلِ ابتدایی به گردآوریِ نمونه‌های سرطان روده بزرگ و تومورهای مغزی بپردازد گفت : در حال حاضر بیش از 100 نمونه بافت روده‌ بزرگ و 200 نمونه بافت تومور مغزی در اختیار داریم که این رقم در سال جاری به یک هزار نمونه ارتقا می‌یابد.

معاون پژوهشی بیمارستان رضوی با بیان اینکه یکی از معیارهای یک زیست بانک خوب شناسنامه‌دار بودن نمونه‌هاست افزود : خوشبختانه بیمارستان رضوی در این زمینه کاملا علمی وارد میدان شده و در حال حاضر تمامی نمونه‌های زیستی دارای مشخصاتِ کامل و دقیق است.

دکتر کامران غفارزادگان ادامه داد: ما در بیمارستان رضوی مدعی هستیم که از نظر تکنولوژی و روش کار با بهترین بانک‌های زیستی دنیا رقابت می‌کنیم و در یک روند رو به رشد در سال‌های آینده حتما از منظرِ تعداد نمونه‌ها نیز موثرتر وارد عمل خواهیم شد.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.