دبیر اجرایی «نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی» گفت : بیماری‌های سرطانی در جامعه مشهود است و گسترش بیماری‌های سرطانی در ایران نگران‌کننده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛  دکتر سیدامیر هژبرالساداتی در نشست خبری این کنگره افزود: امروزه شیوع بیماری‌های سرطانی در ایران و جهان در حال گسترش است.

معاون درمان بیمارستان رضوی با اشاره به برگزاری کنگره سرطان در روزهای 21 و 22 خردادماه، بیان کرد: بیمارستان رضوی علاوه ‌بر اهداف درمانی مد نظرش، در زمینه‌های تحقیقاتی و علمی نیز کنگره‌های فراوانی را برگزار کرده و دغدغه‌های علمی و پژوهشی این بیمارستان منجر به آن شده که در زمینه‌ سرطان نیز ورود پیدا کند.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و پژوهش در حیطه‌ سرطان مأموریتی ملی به شمار می‌رود، افزود: ارائه‌ 28 مقاله و سخنرانی، مدیریت 5 نشست تخصصی با حضور 60 نفر از اعضای هیئت رئیسه و هم‌چنین ارائه‌ 14 مقاله به شکل پوستر از فعالیت‌هایی است که در این کنگره انجام می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین کنگره سرطان بیمارستان رضوی با بیان اینکه کنگره‌ بین‌المللی سرطان در بیمارستان رضوی نیز پاییز سال جاری برگزار خواهد شد، از ارائه آخرین پژوهش‌های بیمارستان فوق تخصصی رضوی در حوزه‌ سرطان، به طور هم‌زمان و در حاشیه‌ کنگره خبر داد و افزود: در حاشیه این کنگره بخش تازه تأسیس مرکز سرطان‌شناسی و پژوهش‌های انکولوژی بیمارستان رضوی و هم‌چنین زیست‌بانک (بیوبانک) این بیمارستان که فعالیت جدیدی در عرصه‌ پزشکی کشور و خاورمیانه به حساب می آید؛ با دارا بودن 100 نمونه بافت کولون (روده‌ بزرگ) و 200 نمونه بافت تومور مغزی، معرفی خواهند شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.