سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه 18 هزار مهاجر غیرقانونی وارد انگلیس می شوند

کارشناسان معتقدند بحران کنونی ورود غیرقانونی هزاران مهاجر به انگلیس، ناشی از سیاست های غلط دولت این کشور و اقدامات ضعیف آن در کنترل مرزها است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از دیلی اکسپرس، منابع دیپلماتیک و مسئولان امور مهاجرت معتقدند در حالی که بسیاری از مردم کشورهای حوزه مدیترانه بر اثر فقر و اوضاع نابسامان معیشت به وسیله گروه های قاچاق انسان به طرف اروپا سرازیر می شوند، بسیاری از کشورهای اروپایی مانند انگلیس نیز به دلیل سیاست های ناکارآمد قادر به مدیریت شرایط به وجود آمده نیستند.

اوضاع فعلی سبب شده تا به طور هفتگی حدود 350 نفر از مهاجران غیرقانونی بتوانند از موانع مختلف عبور کرده و وارد انگلیس شوند. این رقم در سال 2014 حدود 150 نفر در هفته بود.

بنابر اعلام وزارت کشور انگلیس، در یک سال منتهی به آوریل امسال (فروردین)  39 هزار مهاجر غیرقانونی دستگیر شدند که این رقم بیانگر رشد 4 برابری سیل مهاجرت پناهجویان در دو سال اخیر است.

به گفته کارشناسان، هر چه آمار دستگیر شدگان بالاتر برود احتمال افزایش آمار مهاجرانی که موفق به ورود به این کشور شده اند نیز بیشتر می شود.

"سازمان نظارت بر امور مهاجرت و پناهندگی انگلیس" اعلام کرده ارقام اعلام شده در این خصوص با هم تناسب دارند و در صورت افزایش آمار بازداشتی ها، آمار گروه دیگر یا کسانی که بعد از دستگیری درخواست پناهندگی می کنند هم افزایش پیدا خواهد کرد.

تنها از ژانویه امسال (دیماه 93) تاکنون، حدود 41 هزار نفر توانسته اند خود را از آبهای خروشان مدیترانه به اروپا برسانند. گرچه بسیاری از آنها ابتدا به ایتالیا وارد می شوند، به تدریج سعی می کنند به کشورهایی پا بگذارند که از وضع مطلوب تری به لحاظ شاخص های اقتصادی برخوردار هستند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.