بازداشت 56 قاچاقچی انسان در تایلند

پلیس تایلند در بزرگترین عملیات ضربتی علیه قاچاقچیان انسان 56 نفر را دستگیر کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صدای آمریکا، پلیس تایلند اعلام کرد در بزرگترین عملیات ضربتی توانست 56 نفر را بازداشت کند؛ برای 60 نفر دیگر نیز حکم بازداشت صادر شده است. 

مقامات پلیس اظهار کردند پلیس 100000 پرونده مرتبط با قاچاق انسان را به اداره دادستان کل فرستاده است. قرار است اواخر جولای (اوایل مرداد) دادگاهی برای تفهیم اتهام به متهمان تشکیل شود. در میان بازداشت شدگان نام تجار معروف تایلندی و یک مقام عالی رتبه نظامی نیز دیده می شوند. 

عملیات بی سابقه پلیس تایلند در حالی انجام شد که چندی پیش صدها گور کم عمق در جنگل های جنوبی تایلند یافت شد. گفته می شود بیشتر گورها متعلق به مسلمانان "روهینگیا" است. مسلمانانی که برای فرار از محاکمه در غرب میانمار به تایلند گریختند.

مسلمانان روهینگیا و ملیت های بنگلادشی از قاچاقچیان می خواهند آنها را به مالزی و اندونزی انتقال دهند. افزایش تنش و سرکوب مسلمانان روهینگیا در میانمار باعث شده است بسیاری از زنان و  کودکان به مکان های امنی خارج از میانمار پناه برند. 

پلیس تایلند اوایل مه (اردیبهشت) عملیاتی را انجام داد که منجر به کشف صدها گور و چندین هزار مهاجر غیر قانونی در دریا شد. سازمان ملل متحد اعلام کرد 1200 مهاجر غیر قانونی در دریا مفقود شدند. بیش از 3000 مهاجر نیز به تایلند، اندونزی و مالزی آمدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار