سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سین جیم اجتماعی شماره 2؛

به موسیقی‌های ایرانی و کلاسیک علاقه دارم

معاون اسبق فنی و عمران شهرداری تهران در بیش از 110 طرح عمرانی مسئولیت داشته که مهمترین طرح‌ها را بزرگراه طبقاتی شهید صدر، تونل نیایش و بزرگراه امام علی(ع) بر شمرد.

به گزارش خبرنگار شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، "مازیار حسینی"متولد 15 شهریور 1349 در تهران است. وی تحصیلات خود را در رشته مهندسی عمران گذراند و دارای مدرک دکتری مهندسی سازه زلزله است.

مازیار حسینی  روز سه شنبه 12 خرداد ماه بر کرسی  سین ،جیم باشگاه خبرنگاران نشست و به سوالات مختلفی در زمینه دغدغه‌های کاری، علاقه‌مندی‌های شخصی خود و روزهای تلخ و شیرین در زندگی‌اش پاسخ داد.

مرد عمرانی پایتخت در سال 1380 ازدواج کرده و صاحب 2 پسر است. او مدت 6 سال در معاونت فنی و عمران شهرداری تهران فعالیت داشته است.

حسینی هم اکنون مجری طرح عمرانی مصلی تهران است.

در ادامه سین و جیم گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مروری بر مشخصات فردی و حرفه ای مازیار حسینی خواهیم داشت.



سین :آقای حسینی شما در حال حاضر در چه کارهایی مشغول هستید و در چند طرح مسئول مستقیم بودید؟

جیم: از دی ماه سال 1388 ماموریتم در معاونت فنی و عمران آغاز شد و به مدت 64 ماه ماموریت کاری داشتم.

در طرح‌های عمرانی از جمله طرح عمرانی امام علی (ع) از مهمترین طرح‌ها و بزرگراه آزادگان که پر حادثه ترین طرح بود همچنین دریاچه خلیج فارس، تونل نیایش، بزرگراه صدر، بزرگراه شهید باکری مشارکت داشتم و آخرین طرح عمرانی که انجام شد، پل ستارخان بود که 29 اسفند ماه سال 93 آسفالت آن انجام شد و تقریبا مردم متوجه نشدند این پل آماده شده است، به طوری که در این طرح 300 تا 400 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که به 10 میلیارد تومان تغییر داده شد.

سین: مهمترین دغدغه شما چیست؟

جیم: طرح عمرانی‌ای در دست که طرح عمرانی پایتخت و  مصلی از جمله آنها است.

از 23 فروردین ماه 94، مدیر طرح عمرانی طرح مصلی شدم، این طرح برای من خیلی اهمیت دارد و تمام دغدغه‌ام این است که طرح مصلی را طی مدت سه سال تکمیل و تحویل دهم.

این طرح شامل قسمت‌های قدیمی است که لازم است بهسازی شود. حدود 63 هکتار است که 600 متر مربع آن باید ساختمان سازی شود و در این طرح از اعداد مقدس از جمله 14 معصوم و اهل بیت (ع) استفاده شده است.



سین: شما اهل ورزش هم هستید؟ طرفدار کدام تیم هستید؟

جیم: ورزش را در دوران تحصیل و با رشته کاراته و شنا آغاز کردم و در رشته‌ کاراته موفق به دریافت کمربند مشکی شدم و در حال حاضر دویدن را خیلی دوست دارم و طرفدار تیم پرسپولیس هستم.

سین: موزیک گوش می‌دهید؟ موسیقی مورد علاقه شما چیست؟

جیم: بله، موسیقی مورد علاقه‌ام موسیقی ایرانی و کلاسیک بین‌المللی است.

سین: با آشپزی میانه خوبی دارید؟ و غذای مورد علاقه شما چیست؟

جیم: آشپزی و پختن را در حد کمی بلد هستم و قادرم کباب کوبیده و املت را به خوبی درست کنم.

غذای مورد علاقه‌ام قیمه همسرم و فسنجان، قورمه سبزی، آش رشته مادرم را دوست دارم چون انصافا خیلی خوب درست می‌کند و حرف اول را در آشپزی می‌زند.



سین: آیا در بچگی کودکی شیطان بودید؟ اگر بودید خاطره‌ای در این باره تعریف کنید؟

جیم: بله در کودکی  بسیار بازیگوش بودم و همیشه با دست و پای زخمی به خانه می آمدم و به یاد دارم که از سن 4،5 سالگی بیرون از شهر پشت فرمان می‌نشستم و رانندگی می‌کردم، حتی پشت فرمان لودر نیز نشستم.

سین: بدترین و بهترین خاطراتتان چیست؟

جیم: بدترین خاطره‌ام برمی‌گردد به حادثه سیلاب مترو، در این حادثه 4 شبانه روز به صورت متوالی نخوابیدم و از همه بدتر به جز سقوط جرثقیل در مترو، یکی از صمیمی ترین و بهترین دوستانم در همان هنگام به داخل مترو سقوط کرد. شوک روحی‌ای که بر اثر این حادثه بر من وارد شد، بدترین حادثه‌ای است که به یاد دارم و بهترین خاطره‌ام معجزه زنده ماندن ایشان در سیلاب مترو است.

سین: تیکه کلام شما چیست؟

جیم: جزییات بیشترین واژه ای است که در طول روز آن را بکار میبرم چون علاقه‌مندی ام همیشه  به جزییات بیشتر از کلیات بوده است.

سین: در کودکی به چه شغلی علاقه مند بودید؟

جیم: من از همان کودکی و دقیقا 6 سالگی به خاطر شغل پدرم که در راه سازی کار می کردند و در اوقات فراغت به همراه ایشان به کارگاه راه سازی میرفتم و از همان زمان به کارهای اجرایی و عمرانی علاقه خاصی داشتم.

سین: اصلی ترین مشغله کاری شما چیست؟

جیم: در درجه اول من معلم هستم و در هرجا که فکر کنم مفید هستم، صد درصد مشارکت خواهم کرد. برایم عنوان، مقام، پست اهمیت خاصی ندارد.

سین: مهمترین موضوعاتی که برای شما اهمیت دارد، چیست؟

جیم: در حال حاضر تاریخ می‌خوانم، زیرا علاقه مند به تاریخ کشورم هستم.

سین: عضو فیسبوک هستید؟

جیم: عضو فیسبوک نیستم، زیرا اصلا وقت آن را ندارم که به سراغ فیسبوک و... بروم.

سین: تا کنون به چند کشور سفر کردید؟ و کدام سفر و کدام شهر را بیشتر ترجیح می‌دهید؟

جیم: به 27، 28 کشور سفر کردم و به نظرم کشور ژاپن و آمریکا جالبترین کشورها هستند. کشور ژاپن از نظر نوع معماری خاص و کشور آمریکا از نظر شهرسازی، چرا که آمریکا کشوری جدید است و یک بلوک بندی خوبی دارد.

سین: به طور کلی رفتار شما چگونه است؟

جیم: تلاش می‌کنم رفتارم خیلی بد نباشد.

سین: در کارهایتان چگونه آدمی هستید؟

جیم: آدم باید به کار توجه کند، نه حاشیه، تمام تلاشم این است که معمولا یادگرفتن را از دست ندهم.

سین: نظرتان درباره حقوق دیگران و توجه به درست انجام دادن کارهایتان چیست؟

جیم: برای دیگران نباید خطر ایجاد کرد، اگر کسی تعهد داشته باشد، باید تخصص هم داشته باشد.

سین: نقطه قوت و ضعف شما چیست؟

جیم: نقطه ضعفم دل رحم بودن و و نقطه قوتم ظاهر مظلوم است، به طوریکه هر وقت شیطنت می‌کردم، طرف مقابل محکوم میشد!

سین: چقدر برای خانواده وقت می‌گذارید؟

جیم: یک عادت بد و نقطه ضعفی که دیگران بر من ایراد می‌گیرند، این است که برای کارم از خانواده‌ام می‌گذرم. الحمد الله خانواده‌ام با این موضوع به خوبی کنار آمده‌اند.

سین: چند سیم کارت دارید و آیا می‌توانید یک روز بدون گوشی باشید؟

جیم: یک سیم کارت همراه اول دارم، با بدون موبایل بودن صد درصد موافقم. اینکه بتوانم روز را بدون گوشی همراهم بگذرانم، جوابی در این باره ندارم، خیلی مواقع گوشی همراهم دست خودم نیست.

سین: یک توضیح درباره هنگامی که حکم معاونت فنی عمران شهر تهران را دریافت کردید، بدهید.

جیم: هنگامی که آقای شهردار حکم معاونت فنی عمران را به من داد، نفراتی را به ایشان معرفی کردم و گفتم آن‌ها بهتر از من این مسئولیت را انجام می‌دهند.

سین: چه خاطراتی از شهردار تهران دارید؟ و مهمترین خاطراتتان را با وی بگویید.

جیم: از دکتر قالیباف، شهردار تهران خاطرات زیادی دارم. آقای دکتر قالیباف به طرح‌های عمرانی علاقه ویژه‌ای دارد، می‌توان این امر را در عکس‌هایشان به وضوح دید.

سین: به نظر شما عمده ترین مسئله روز جامعه ایران چیست؟

جیم: مهمترین مسئله و بحث روز به نظر من تامین منابع مالی است و سخت ترین حالت، بیکاری آدم ها است، به طوری که در این دسته هیچ کاری از دست من بر نمی‌آید. منابع مالی یکی از نقاط ضعف کشور است.

سین: بهترین هدیه‌ای که تا کنون گرفته‌اید، چیست؟

جیم: بهترین هدیه‌ای که گرفتم، بعد از اینکه از معاونت فنی عمران تهران خارج شدم، احساس کردم مردم از من راضی‌اند، در صورتیکه رضایت مردم ناشی از رضایت خداوند باشد.

سین: نظر شما درباره طرح‌های عمرانی در تهران چیست؟

جیم: در ایران طرح‌های عمرانی بسیاری برای افتخار ملی وجود دارد که مصلی به عنوان یک طرح منحصر به فرد و ویژه یکی از افتخارات ملی ما است.

سین: نظر شما درباره معضلات ترافیک و نوع رانندگی افراد چیست؟

جیم: بحث رانندگی در شهر اصلا زیبنده ما نیست، فرهنگ و رفتار در ترافیک توقف دوبله و سوبله در بزرگراه‌ها وخیابان‌‌های شهر، این‌ها مناسب فرهنگ ما نیست، مشکل ترافیک در کشورهای دیگر نیز وجود دارد، به طور حتم می‌توان با طی یک چارچوب و بر اساس نظم تا حدودی این معضل را رفع کند.

سین: در یک کلام نظرتان را درباره مصلی بگویید.

جیم: معماری که در طرح عمرانی مصلی وجود دارد، فوق العاده و منحصر به فرد است، مصلی می‌تواند سفیر بسیار خوبی برای آثار تمدن ایران باشد، اما کارکردهای دیگری برای دیده شدن نیز دارد، در حقیقت مصلی فقط محل نماز خواندن نیست.

سین: نظرتان درباره معماری ایران چیست؟

جیم: معماری ایران ضعیف است، زیرا ساختمان‌هایی که ما می‌سازیم، به عنوان یک سازه و سبک معماری بر روی انسان‌ها تاثیر می‌گذارد.

سین: آیا از نیروهای جوان و کار آمد در طرح‌های عمرانی که در دست دارید استفاده می‌کنید؟

جیم: من در هنگامی که در مدیریت بحران بودم، بیشتر از نیروهای جوان و کارآمد استفاده می‌کردم. در حال حاضر نیز تمام سعی من استفاده از جوانان کارآمد در طرح‌های عمرانی است.

سین: شما اهل پارتی پازی هم هستید؟

جیم: اگر شخص نخبه باشد، حتما استفاده می‌شود.

سین: گفتید معلم هستید، تاکنون با چند دانش آموز یا دانشجو در ارتباط بودید؟

جیم: تعداد زیادی نیست، خوبی شغل معلمی این است که معمولا یکی را پیدا می‌کنی، به طوری که با یکی از شاگردانم که از دانشجویانم بود، در شهرداری همکار بودم.

سین: اگر به عقب برگردید، چه کاری را دوست دارید انجام دهید؟

جیم: تامین منابع مالی و اینکه از نیروهای کارآمد بیشتر استفاده کنم.

سین: نگاه شما به شهرسازی و معماری ایران چگونه است؟

جیم: جریان معماری و ساخت و ساز مانند کاشت درخت است، هر روز با ساخت و ساز غیر اصولی در ایران مواجه هستیم.

سین: حرف آخر شما چیست؟

جیم: از رسانه ملی تشکر می‌کنم که در تمام مراحل و سختی‌های کار همراه ما بودند و به مردم به خوبی اطلاع رسانی کردند و اتفاقاتی که در معاونت فنی عمران رخ داد را به مردم انتقال دادند و اینکه باید از نیروهای جوان، تحصیل کرده و کارآمد به خوبی در تمام کارها استفاده کرد، زیرا همانگونه که در گذشته بسیاری از جوانان با نثار خون خود از کشور دفاع کردند، جوانان امروز نیز می‌توانند در کارهایی مثل طرح‌های عمران موثر باشند، فقط باید آن‌ها را باور کنیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۳ خرداد ۱۳۹۴
این مسخره بازیها چیه دیگه، وقت مردمو میگیرین