رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در بازدید از مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شهرداری تهران، اقدامات این مرکز در جهت ارتقا سطح کیفی پروژه های عمرانی شهرداری تهران را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران نیز حضور داشت، بخش های مختلف مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح از قبیل بخش قیر، بتن، آسفالت، زیرسازی و همچنین بخش مطالعات ژئوتکنیک و مطالعات زیرسطحی مورد بازدید قرار گرفت و گزارشی از اقدامات و برنامه های آتی مرکز در جهت بهبود وضعیت کنترل کیفی پروژه های عمرانی ارائه شد.

 حسینی در حاشیه این بازدید، ارتقا کیفیت پروژه های عمرانی را از دغدغه های اصلی مدیریت شهری پایتخت دانست و گفت: توجه به ملاحظات ارتقا کیفیت، صرفا ضرورتی برای پروژه های عظیم نیست بلکه مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح وظیفه دارد ارتقا سطح کیفی اقدامات عمرانی در پروژه های جزئی مناطق را نیز دنبال کند.

وی با تاکید بر لزوم معرفی فعالیت های مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح به عنوان مرکزی برای ارائه خدمات خاص آزمایشگاهی، از رئیس این مرکز خواست مواردی همچون رتبه بندی کارخانجات آسفالت شهر تهران و ایجاد تشکیلاتی مناسب برای کنترل کیفی فعالیت های اجرایی عمرانی در شب را با جدیت پیگیری کند.

 رضایت نیز در این بازدید با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی ویژه پرسنل مرکز مطالعات ژئوتکنیک و تیم های نظارت مناطق، از تلاش این مرکز به منظور ارتقا سطح آگاهی ناظران پروژه های عمرانی خبر داد و گفت: تاکنون 25 درصد از پرسنل واحدهای نظارتی مناطق، در دوره های آموزش کنترل کیفی مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح شرکت کرده اند و تا پایان سال جاری این دوره برای تمام مناطق برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به استقرار آزمایشگاه های مقیم در کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران شهر تهران، از موضوع کنترل کیفیت آسفالت در مبدا خبر داد و گفت: نمونه گیری و آزمایش آسفالت در بدو تولید به مجموعه کنترل های حین پخش و اجرای آسفالت افزوده شده است.

به گفته رئیس مرکز مطالعات ژئوتکنیک و مقاومت مصالح، هم اکنون نمونه گیری از آسفالت کوبیده شده در پروژه های روسازی شهرداری تهران با دقتی مضاعف اعمال می شود تا علاوه بر سنجش تراکم روسازی، حجم آسفالت اجرا شده توسط پیمانکاران با میزان آسفالت خریداری شده به شکلی دقیق تر مقایسه و کنترل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عمران ، مقاومت ، مصالح ، تقدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
اگه اقداماتشون قابل تقدیره پس چرا چندین ماه حقوق پرداخت نشده شان را نمی پردازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار