سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ایتالیا بر پایان هرچه سریعتر بحران اوکراین

وزیر امور خارجه ایتالیا بر تسریع حل بحران اوکراین تاکید کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک؛ "پائولو جنتیلونی،" وزیر امور خارجه ایتالیا در دیدار با "پاولو کلیمکین،" همتای اوکراینی خود، بر حمایت کامل این کشور از توافق صلح مینسک تاکید و اعلام کرد: مذاکرات دیپلماتیک تنها راه حل خاتمه دادن به بحران داخلی اوکراین است و باید به توافق‌های صورت گرفته در گذشته پایبند بود.

وزیر امور خارجه ایتالیا در بر اهمیت سرعت بخشیدن به اعمال اصلاحات در اوکراین اشاره کرد و گفت: پایان هر‌چه سریعتر بحران در اوکراین موجب برطرف شدن مشکلات اقتصادی این کشور و از‌سر‌گیری روابط نزدیک با اتحادیه اروپا می‌شود.

وی در ادامه افزود: باید در مذاکرات صلح اوکراین، از مشارکت روسیه نیز بهره ببریم زیرا در غیر اینصورت شانسی برای برقراری آتش بس و یا توسعه پایدار در اوکراین وجود نخواهد داشت.

بحران کریمه در شرق اوکراین ماههای فوریه و مارس 2014 (بهمن و اسفند 92) آغاز شد. دولت این جزیره خود‌مختار 16 مارس 2014 (25 اسفند 92) همه پرسی برای پیوستن به روسیه برگزار کرد و 96.77 درصد شرکت کنندگان به الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه رای مثبت دادند. برخی کشورها از جمله اوکراین و آمریکا، این همه پرسی را غیر‌قانونی دانستند و نتیجه آن را نپذیرفتند. 

انتهای پیام/  
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.