اعتراض آلمان به امتناع روسیه از پذیرش سیاست‌مدار آلمانی

دولت آلمان به دلیل امتناع روسیه از پذیرش قانون‌گزار محافظه کار آلمانی به روسیه اعتراض کرد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آی 24 نیوز، آلمان دوشنبه به‌دلیل امتناع مسکو از صدور مجوز ورود برای «کارل جورج ولمن،» عضو اتحادیه پارلمانی دموکرات مسیحی «آنگلا مرکل»، به روسیه اعتراض کرد. این اقدام مسکو که از جانب وزیر امور خارجه آلمان «غیرقابل‌درک» خوانده شد، یکی از علائم تنش میان غرب و شرق در خصوص بحران اوکراین است.

ولمن در ابتدای سال میلادی جاری مدعی شده بود روسیه حامی جدایی‌طلبان اوکراین است و این کشور را "جنگ‌طلب" خوانده بود. وی که خواستار تشدید تحریم‌ها علیه روسیه شده بود در گفتگو با رویترز اعلام کرد یکشنبه شب را در بخش حمل و نقل فرودگاهی در مسکو گذراند و صبح روز بعد به مسکو بازگشت. وی افزود تا سال 2019 اجازه ورود به مسکو را ندارد. ولمن همچنین اعلام کرد مسکو هیچ دلیلی برای این اقدام خود ارائه نداده است.

وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد دولت این کشور به سفیر روسیه در برلین اعتراض کرد و سفیر آلمان در روسیه نیز در وزارت امور خارجه روسیه به این اقدام اعتراض کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان اعلام کرد: «خودداری از اعطای اجازه ورود به ولمن غیرقابل قبول و غیر قابل درک است.»   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار