سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضوهیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

اقتدار سیاسی و ثبات اقتصادی کشورها در گرو توسعه فناوری است

عضوهیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر توسعه فناوری را عامل اصلی ثبات اقتصادی و سیاسی کشورها خواند و گفت: برای رقابت پذیری محصولات داخلی در بازارهای بین المللی لازم است در زمینه توسعه تکنولوژی و فناوری اقدام جدی به عمل آوریم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از  روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر جمشید آقازاده در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه بین المللی عکس های میکروسکوپی گفت: بشر پس از ساخت تلسکوپ توانست دیدگاه اساطیری که در زمینه آسمان وجود داشت تغییر داده و دیدگاه علمی را جایگزین آن کند.

وی به نقش این تغییر مهم در توسعه علم اشاره کرد و اظهار داشت: قرن ها پس از ساخت تلسکوپ، دانشمندان توانستند این ابزار را به میکروسکوپ تغییر دهند که به دنبال آن، دوباره نگاه ها از آسمان به زمین برگشت و اولین مطالعات در حوزه بیولوژی آغاز شد.

آقازاده تولید واکسن و دارو برای درمان و پیشگیری از بیماری ها را از دستاوردهای این تحول دانست و خاطرنشان کرد: پس از آن بشر به دانش فنی ساخت الکترو میکروسکوپ ها دست یافت و از این مرحله به بعد، علم متالورژی متولد شد.

وی متالورژی را پدر علم مواد و متالوگرافی را پدر علم متالورژی معرفی کرد و افزود: این توسعه نشان دهنده اهمیت علم مواد است و این اهمیت موجب شده که امروزه نه تنها مواد اطراف خود را شناسایی و مهندسی کنیم بلکه در سطح نانومتر مهندسی و مواد جدید چون گرافین را بیافرینیم.

نمایشگاه بین المللی عکس های میکروسکوپی با 300 عکس از دانشگاه های سراسر ایران و کشورهای آمریکا، آلمان، هلند، اسپانیا، کانادا، چین، ژاپن، رومانی و ایتالیا در محل نمایشگاه دائمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برپا شد.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.