مسابقات ملی هوافضا در دانشگاه امیرکبیر آغاز به كار كرد

هفتمین دوره مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر با رقابت دانش آموزان در بخش هواکرافت (هوا ناو) آغاز شد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر هفتمین دوره مسابقات ملی هوافضا از امروز 9 اردیبهشت‌ماه با حضور 244 تیم شامل 755 نفر از 27 استان کشور به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز شده و به مدت سه روز در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی ادامه خواهد داشت.

حسين كيايي، دبیر اجرایی هفتمین مسابقات هوافضا درخصوص جزییات برگزاری این رویداد علمی گفت: رقابت های دانش آموزی در چهار بخش گلایدر، راکت آبی هوای فشرده، هاور کرافت و رباتهای پرنده ترتیب یافته که امروز شاهد رقابت 45 تیم در بخش هاور کرافت هستیم.

وي افزود: فردا 10 اردیبهشت ماه نیز 105 تیم دانش آموزی در بخش گلایدر، 45 تیم در بخش راکت آبی هوای فشرده و پنج تیم در بخش رباتهای پرنده به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

به گفته وی رقابت های دانشجویی مسابقات هوافضا نیز روز جمعه 11 اردیبهشت ماه با حضور 30 تیم در بخش گلایدر ساده، پنج تیم در بخش گلایدر ویژه و 9 تیم در بخش رباتهای پرنده برگزار خواهد شد.

کیایی درباره نحوه مسابقه در بخش گلایدر ویژه توضیح داد: در بخش گلایدر ویژه یا پیشرفته، افراد باید بتوانند گلایدرهای بدون موتور را با دست پرتاب کرده و به پرواز درآورند و آنها را با سیستم های رادیویی کنترل کنند و از موانعی که در مسیر درنظر گرفته شده است عبور کرده و در منطقه خاصی فرود آیند.

وی ترویج دانش و صنعت هوافضا و آموزش آن از پایه دانش آموزی را مهم ترین هدف برگزاری این مسابقات عنوان کرد و گفت: خوشبختانه طی سالهای گذشته علم هوافضا در کشور ما بومی شده و پیشرفتهای بسیار خوبی در این زمینه به دست آمده است که تداوم این پیشرفتها از طریق آموزش هوافضا از سطوح دانش آموزی میسر خواهد بود.

هفتمین مسابقات ملی هوافضا دانشگاه صنعتی امیرکبیر بعدازظهر شنبه 12 اردیبهشت ماه با معرفی و تجلیل از برترین ها به کار خود پایان خواهد داد.




انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار