سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس موزه علوم و فناوری:

ساخت مکانی مستقل برای موزه علوم و فن‌آوری به 2 تا 3 هزار هکتار زمین نیاز دارد

جلیلی گفت: وزارت علوم حمایت‌های لازم را در خصوص موزه علوم و فن‌آوری به عمل آورده است، ولی مشکل اصلی احتیاج به زمین با متراژ حداقل 2 تا 3 هزار هکتار می‌باشد.

سیف‌الله جلیلی رئیس موزه‌ی علوم و فن‌آوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: قطعاً وزارت علوم به عنوان تنها وزارت خانه و مرکز دولتی که موزه‌ی علوم و فن‌آوری را تاسیس کرده حامی ماست و هر کاری از دست آن‌ها بر بیاید انجام می‌دهند. ولی مشکل اصلی موزه علوم و فن‌آوری احتیاج به زمین با متراژ بالاست ما حداقل به 2 تا 3 هزار هکتار زمین نیاز داریم تا بتوانیم یک موزه یا مرکز علم برای یک کشور 80 میلیونی ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: ما به دلیل بزرگی جمعیت و تاریخ علمی که داریم احتیاج به یک موزه‌ علوم و فن‌آوری بسیار مجهز و پیشرفته داریم تا بتوانیم با کشورهای اطرافمان مقایسه شویم. 

جلیلی عنوان کرد: بنابراین این یک مسئله علمی است بودجه برای ردیف ساخت در اختیار داریم مشکل اصلی تاسیس زمین است که در جاهای مختلف به دنبال آن هستیم. برای تاسیس موزه‌ی علوم و فناوری حاشیه‌ شهرها جای مناسبی نیست زیرا هم بازدید کننده ای ندارند و هم موزه نماد اصلی‌ آن شهر می‌باشد. 

رئیس موزه فناوری در پایان خاطر نشان کرد: اراضی عباس ‌آباد زندان اوین و مناطق 22 به عنوان مناطق مناسب برای گردشگری و تاسیس موزه فناوری بررسی شده و در حال بررسی آن هستیم و نتایج آن در سال جاری اعلام می‌شود. 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.