بهره‌برداری از کشتی اقیانوس شناسی منوط به الحاق ناوگان

چگینی گفت: هیچ مشکلی از لحاظ امکانات وجود ندارد و مسئولان به آب اندازی کشتی اقیانوس شناسی را منوط به الحاق ناوگان دانستند.

وحید چگینی عضو هیئت علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، گفت: طی یکسال اخیر شاهد ساخت و تکمیل نهایی کشتی اقیانوس شناسی در کشور بوده‌ایم، این کشتی با توجه به قابلیت بالایی که در عرصه اقیانوسی در سطح جهان دارد می‌تواند علاوه بر افزایش سطح علمی کشور در عرصه جهانی، درخشش ایرانیان را در سطح جهان از نظر مباحث اقیانوس شناسی افزایش دهد.

وی افزود: بر اساس پیش بینی‌هایی که از قبل صورت گرفته بود، ابتدا قرار بود کشتی اقیانوس شناسی در دی ماه 93 و پس از 22  بهمن 93 به آب انداخته شود اما به دلیل برخی از مسائل این کشتی به آب انداخته نشد، پس از پیگیری‌های مکرر متوجه شدیم که هیچ مراسمی برای به آب اندازی کشتی اقیانوس‌شناسی وجود ندارد، چون وزاری علوم، دفاع و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ترجیح دادند که زمانی که کشتی به ناوگان ملحق می‌شود عملا بهره‌برداری آغاز و بازدید‌ها صورت گیرد.

چگینی تصریح کرد: پاسخ این تصمیم را گویا مسئولان اینطور مطرح کردند که شاید به آب اندازی اهمیت الحاق را نداشته باشد و الحاق به ناوگان و بهره‌برداری است که اهمیت خاصی دارد .

وی تصریح کرد: بنابراین تفکر ما بر این است که برای اینکه شاهد به عقب اندازی کشتی اقیانوس شناسی در آب نباشیم و کشتی برای به بهره‌برداری نهایی به آب انداخته شود از به آب اندازی ظاهری کشتی که چندی پیش محقق شده بود گرفته شود و این امر هم تحت تأثیر تنش‌های آب قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون هیچ تأخیری نبوده و فعالیت‌های تکمیلی این کشتی در حال انجام است و هیچ مشکلی نداشته‌ایم.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار