فرهادی گفت: امسال برای تکمیل آزمایشگاه‌ها بودجه متمرکز در نظر گرفته شده است و 50 آزمایشگاه مرجع در کشور مکان‌یابی و گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، فرهادی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در افتتاح مراسم نمايشگاه تجهيزات و مواد آزمايشگاهي در نمايشگاه بين المللی گفت: آزمایشگاه‌ها امسال گسترده می‌شود و به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوشبختانه امسال برای تکمیل آزمایشگاه‌ها بودجه متمرکز در نظر گرفته شده است که 50 آزمایشگاه مرجع در کشور مکان‌یابی و گسترش می‌یابد. 

وی بیان کرد: نیازهای بخش پزشکی در داخل کشور تولید می‌شود، در مورد تجهیزات دانشگاهی و مواد آزمایشگاهی به صورت علمی کار شده ولی امروزه حد و مرزی برای ‌آنها در کار نیست. 

رشته‌های مشترک گسترش یافته و با هم کار می‌کنند
فرهادی تصریح کرد: از جمله برنامه‌های اصلی وزارت علوم بازبینی و بازنگری تسهیلات علمی است و سعی داریم رشته‌های جدیدی را تاسیس و رشته‌های قدیمی را متوقف کنیم. 

وی در پایان عنوان کرد: پارک‌های علم و فناوری را گسترش می‌دهیم و در حال حاضر 31 پارک علم و فناوری داریم که باید در آینده تعداد آنها افزایش یابد و ماموریت آنها مشخص است، خوشبختانه از دو سال پیش معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و وزارت خانه تفاهم‌نامه ای برای ساخت تجهیزات آزمایشگاهی منعقد کرده‌اند که دوباره امسال آن را تجدید می کنیم. 



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار