سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک گزارش آماری؛

مخاطبان جشنواره فیلم و عکس همراه تهران چه کسانی هستند؟

بخش پژوهش جشنواره فیلم و عکس همراه تهران در گزارش آماری گروه سنی شرکت کنندگان در دوره های گذشته جشنواره را مقایسه کرد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، بخش پژوهش جشنواره در یک بررسی آماری رشد قابل توجه 17 درصدی تعداد شرکت کنندگان زیر بیست سال را در مقایسه دو جشنواره گذشته اعلام کرد.

در این پژوهش آمده است، موبایل یک رسانه فراگیر در جوامع امروز است که با افزایش قابلیت ها چند رسانه ای، گروه های مختلف جامعه را در بر می گیرد. ایجاد فضای خلاقانه و هنری در بین کاربران تلفن همراه از جمله سیاست های اصلی برگزار کنندگان جشنواره است که با هدف کاهش آسیب های اجتماعی استفاده نادرست از این ابزار شکل گرفته است.

مطابق نمودار ارائه شده که شرکت کنندگان را در گروه های سنی زیر بیست سال تا بالای 40 سال و با فاصله هر پنج سال تفکیک کرده ، رشد چشمگیر تعداد شرکت کنندگان زیر 20 سال که از " 9 درصد" در دوره اول به " 26 درصد" در دوره دوم رسیده است و می تواند نشان از آمادگی این گروه سنی برای حضور پررنگ تر در فضاهای فرهنگی و هنری باشد.

پس از گروه سنی زیر 20 سال، گروه سنی 25 تا 30 سال با " 30 درصد" حضور، بیشترین آمار شرکت کنندگان را به خود اختصاص داده اند. فراغت بیشتر در استفاده عکاسی از تلفن همراه، توان مالی در خرید گوشی هایی با امکانات بهتر تصویربرداری و تمایل این گروه سنی به حضور در رویدادهای فرهنگی هنری همانند جشنواره را می توان از جمله دلایل این آمار بالا دانست.

در این نمودار آمده است که 6 درصد شرکت کنندگان دور دوم جشنواره افراد بالای 40 سال بوده اند.
سومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با دبیری حمید خانی در شهریور ماه 94 برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.