سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواضع ناهمگون شومر با دموکرات ها بحث برانگیز شد

مواضع متناقض سناتور "چارلز شومر" دموکرات با هم حزبی هایش خبرساز شده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛ چارلز شومر از معدود سناتورهای دموکرات است که مواضعی مغایر با این حزب اتخاذ کرده و در تصویب طرح ضد ایرانی کنگره با جمهوری‌خواهان همراه شده است.

شومر سناتور دموکرات نیویورک است و زمانیکه حمایت خود را از طرح ضد ایرانی کنگره اعلام کرد، موجب شگفتی دیگر هم حزبی های خود شد. او یکی از مخالفان تفاهم هسته ای لوزان است و از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این پرونده حمایت نمی‌کند. البته اعتراضات فراوان علیه موضع‌گیری شومر موجب شد او عقاید خود را کمی تعدیل کند و مدعی شد در انتظار دریافت اطلاعات بیشتری درباره تفاهم لوزان قبل از به تصویب رساندن طرح ضد ایرانی کنگره است.

موضع ‌گیری شومر نارضایتی شدید کاخ سفید را به دنبال داشت اما او توانست با سیاستی حیله‌گرانه، اندکی از انتقادها کم کند. شومر از حامیان سرشناس رژیم صهیونیستی و اعطا‌کنندگان کمک مالی به این رژیم است. 

"استیون جی راسن"، مقام ارشد سابق در کمیته امور آمریکایی‌های یهودی در این باره گفت: نمایندگان دموکرات موضع گیریهای متفاوتی دارند. هر کدام از سناتورها تحت فشار عوامل بیرونی مختلف، به بیان نظراتشان می‌پردازد. درمورد شومر، او را یک سیاستمدار حیله‌گر می‌دانم.

وی در ادامه افزود: اطمینان دارم رای‌گیری مجلس سنا درمورد طرح ضد ایرانی کنگره به یک مجادله سیاسی تماشایی تبدیل می‌شود. همه سیاستمداران و حتی مردم عادی، جلسه روز سه‌شنبه را با دقت رصد خواهند کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.