مخالفت نامزد حزب دموکرات آمریکا با توافق هسته‌ای ایران، برای ایالت تحت نمایندگی وی گران تمام شد.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ یو اس نیوز در گزارشی به قلم "مارتمر زاکرمن" به پیامدهای مخالفت "چارلز شومر،" نماینده دموکرات ایالت نیویورک، پرداخت و نوشت: "شومر" چگونه و با چه شهامتی از توافق هسته‌ای ایران که "باراک اوباما،" هم حزبی پرقدرت وی برای به نتیجه رسیدن آن تلاش کرد، روی گردان شد و برای مخالفت با  آن به جمع جمهوری‌خواهان پیوست؟

شومر نماینده‌ای بود که حاضر به حمایت از رئیس جمهور آمریکا در تصویب برنامه جامع اقدام مشترک –برجام – نشد و دموکرات‌ها را شگفت‌زده کرد. این مخالفت از سوی واشینگتن بی پاسخ نماند و در اولین اقدام تلافی‌جویانه، بودجه امنیتی نیویورک به نصف کاهش یافت. نیویورک همواره هدف شماره یک حملات تروریستی بوده است؛ اما عملکرد دلسردکننده شومر در رای‌گیری تصویب برجام موجب شد نیویورک نیز تنبیه شود و بودجه امنیتی این ایالت از 180 میلیون دلار به 90 میلیون دلار کاهش یابد. منتقدان تصمیم اخیر واشینگتن معتقدند، باراک اوباما برای تنبیه شومر، با جان مردم نیویورک بازی می‌کند.

یو اس نیوز در ادامه نوشت: کاهش بودجه امنیتی شهر مهمی مانند نیویورک بدون ارائه هیچ توضیحی و یا اعلام آمادگی اتخاذ شد. هیچ تفکر منطقی پشت این تصمیم وجود ندارد و کسی توضیح نمی‌دهد چرا باید نیویورک به دلیل شجاعت نماینده‌اش در سنا تنبیه شود؟ پلیس نیویورک در خط مقدم نیروهای دفاعی آمریکا به ویژه در عملیات مقابله با تهدیدات تروریستی است. 

نویسنده گزارش مدعی شد: اقدام شومر در مخالفت با تصویب برجام کاملا به جا بوده است. توافق هسته‌ای با ایران به دلیل استمرار آزمایش‌های موشکی این کشور، حمایت از تروریسم و انجام اقدامات مخفیانه در سایت‌های اتمی، کاملا اشتباه بود. ایران کشوری نیست که بتوان دست دوستی به سوی مردمش دراز کرد. آنها هنوز شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سرمی‌دهند. توافق هسته‌ای نیز نتوانست رفتار ایران را تغییر دهد و گذشت زمان نشان می‌دهد سناتور شومر در مخالفت با این توافقنامه، تصمیم درست را اتخاذ کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار