"میچ مک‌کانل،" رئیس سنای آمریکا، خواستار پایان یافتن هرچه سریعتر منازعات نمایندگان بر سر لایحه ضد ایرانی شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ طرح الحاق چند متمم به لایحه ضد ایرانی کنگره آمریکا، از سوی برخی نماینده با نفوذ جمهوری‌خواه و دموکرات حمایت می‌شود. در همین راستا، ""میچ مک‌کانل،" رئیس سنای آمریکا، بر پایان منازعه نمایندگان تاکید کرده و خواستار تکمیل فرآیند رای‌گیری در روز پنجشنبه شد.

سناتور برجسته جمهوری‌خواه، اصلاح لایحه ضد ایرانی را در مسیری  قرار داده است که نمایندگان اجازه نخواهند داشت به آن رای منفی دهند. به این ترتیب، الحاق چند متمم جدید به لایحه ضد ایرانی فردا – پنجشنبه – به تصویب خواهد رسید. این لایحه، لغو تحریم های اقتصادی ایران را محدود‌تر می‌کند و ممکن است رسیدن به توافق جامع هسته‌ای را با مشکل روبرو سازد. به همین دلیل احتمال وتوی لایحه ضد ایرانی از سوی "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، بیش از هر زمان دیگری وجود دارد.

"باب کورکر،" رئیس کمیته روابط خارجی سنا در این باره گفت: اگر تصور کنیم در جلسه روز پنجشنبه هیچ درگیری و اختلاف نظری پیش نیاید، خیلی زود به مرحله رای گیری نهایی خواهیم رسید و شک ندارم این لایحه با حمایت قاطع نمایندگان مواجهه می‌شود.
"کورکر" از سناتورهای جمهوری‌خواه در یک نشست غیر علنی خواست، بدون انجام تغییرات چندان زیادی در لایحه ضد ایرانی، از آن حمایت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار