واشینگتن پست نوشت ایران و آمریکا برای به خطر نیفتادن مذاکرات هسته ای، تنش ها درباره توقیف کشتی باری در تنگه هرمز را کاهش دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ واشینگتن پست نوشت ایران و آمریکا برای به خطر نیفتادن مذاکرات هسته ای، تنش ها درباره توقیف کشتی باری در تنگه هرمز را کاهش دادند.
این روزنامه آمریکایی در مطلبی به قلم ریک گلدستون افزود به نظر می رسد آمریکا و ایران بار دیگر از رویارویی نظامی با یکدیگر در تنگه هرمز- شاهراه حیاتی عبور کشتی های نفتی در خلیج فارس- خودداری کردند. پس از اقدام هفته گذشته ایران برای توقیف یک کشتی باری در تنگه هرمز بار دیگر تنش ها میان تهران و واشنگتن بالا گرفته بود.
مقامات ایران اعلام کردند توقیف این کشتی یک مسئله حقوقی بوده و احتمالا تا چند روز آینده حل خواهد شد.
در واشینگتن سرهنگ استیو وارن سخنگوی پنتاگون گفت کشتی های جنگی که برای اسکورت کشتی های آمریکایی و انگلیسی در تنگه هرمز اختصاص داده شده بودند -پس از توقیف کشتی متعلق به جزایر مارشال - دیگر این کار را انجام نخواهند داد. 
این عقب نشینی در تنگه هرمز - جایی که ایران و آمریکا در دهه 1980 یک بار با هم درگیر شده بودند. این نشان دهنده تلاش های تهران و واشینگتن برای خودداری از هر اقدام و قدرتنمایی نظامی است که تلاش های چندجانبه بین المللی دیپلماتیک را برای دست یابی به توافق هسته ای با ایران به خطر می اندازند یا روند آن را پیچیده تر می کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار