سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی خبر داد:

مزایده سرخابی‌ها اوایل اردیبهشت 94 برگزار می‌شود/تغییرات جدیدی در شرایط واگذاری سرخابی‌ها بوجود آمده است

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از برگزاری مزایده سوم استقلال و پرسپولیس در اوایل اردیبهشت سال آنیده خبر داد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،پوری حسینی گفت: همانگونه که وعده داده‌ شده بود، صبح امروز در جلسه هیات واگذاری موضوع عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: بر اساس تصمیمات گرفته شده در این جلسه، آگهی واگذاری این دو باشگاه پس از تعطیلات نوروز منتشر می‌شود و بر این اساس، مزایده سوم استقلال و پرسپولیس در اوایل اردیبهشت سال 94 برگزار خواهد شد.

وی در خصوص قیمت و شرایط واگذاری این دو تیم در مزایده سوم تصریح کرد: در جلسه امروز هیات واگذاری، اعضا پیشنهادی در خصوص تغییر قیمت پایه سرخابی‌ها نداشتند و در مزایده سوم نیز استقلال و پرسپولیس هر یک به همان قیمت پایه 290 میلیارد تومان قبلی واگذار خواهند شد.

پوری حسینی در خصوص شرایط این واگذاری نیز گفت: با صلاحدید اعضای هیات واگذاری، تغییراتی در شرایط واگذاری استقلال و پرسپولیس بوجود آمده است که جزئیات آن در آگهی جدید عرضه این دو تیم اعلام خواهد شد.

مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از پیش تعیین نشده اند

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای همه اثبات شد که مالک این دو باشگاه از پیش تعیین نشده و هر کسی دارای شرایط باشد می‌تواند 
 
وی گفت: امروز همانطور که وعده کرده بودیم تشکیل جلسه داده و پیشنهادهای وارده در خصوص نحوه واگذاری دو مزایده بررسی شد و مصوبات خوب و روشنی مثل بقیه مصوباتشان صادر و انشاءالله مزایده نوبت سوم را در روزهای آغازین اردیبهشت ماه سال 94 آگهی خواهیم کرد.
 
وی در ادامه افزود: امیدواریم با همراهی‌هایی که هیئت محترم واگذاری در این امر از خودش نشان داد مزایده سوم موفق باشد. فرصت چندانی هم برای خریداران محترم تا پایان فصل جاری لیگ باقی نمانده که امیدواریم به سرانجام خوبی برسد. 

پوری حسینی در خصوص تغییر شرایط در نوبت سوم اذعان داشت: قیمت پایه هیچ تغییری نکرد، همان 290 میلیارد تومان پا برجا بود و اساساً‌ هیچ پیشنهادی هم برای قیمت پایه نبود چون معلوم بود که با مخالفت اعضای محترم واگذاری مواجه می‌شود اما در خصوص سایر شرایط تغییر بعضاً بسیار مختصر بود که بعداً‌ در آگهی که منتشر خواهیم کرد به اطلاع عزیزان خواهیم رساند. 

همچنین تصریح کرد: بدیهی است افرادی که علاقه ‌مند بودند در این مزایده شرکت کنند بنا به دلایلی که در شرایط خریدار ذکر شده بود و آن‌ها مشمول نمی‌شدند، در نوبت دوم نتوانستند شرکت کنند. حال یا شرایط آن‌ها تغییر کرده و اهلیت پیدا می‌کند و می‌توانند شرکت کنند یا احیاناً اگر شرایطی که هیئت واگذاری تسهیل کرده می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند و فرصت شرکت پیدا خواهند کرد. 

پوری حسینی در خصوص اینکه فردی اظهار می‌کند که می‌تواند هر دو باشگاه را بخرد نمی‌گذارند افزود: اولاً از لحاظ حقیقی و حقوقی یک نفر نمی‌تواند هر دو باشگاه را بخرد و هر فرد باید مالکیت یک باشگاه را در لیگ برتر داشته باشد، به هر حال در خصوص این عزیز هم نقل قول‌ها، نقل قول‌های دقیقی نیست. وزارت محترم ورزش و جوانان مثل سازمان خصوصی‌سازی و ما مثل آن‌ها علاقه‌مند به کیفیت و سالم بودن مزایده هستیم و هر کسی که شرایطش را دارد می‌تواند در این مزایده شرکت کند و اهلیت آن را هم هیئت محترم واگذاری تعیین خواهد کرد و قطعاً اگر بنا بود این دو مزایده برنده‌هایش از قبل تعیین شده باشد که این اتفاق نمی‌افتاد که دو مزایده برگزار کنیم و هیچ کس شرکت نکند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: برای همه اثبات شد که از پیش، کسی مالک این دو برند نیست و هر کسی که در مزایده شرکت کند و واجد ویژگی‌های آگهی ما باشد می‌تواند برنده باشد لذا کاملاً در یک فضای رقابتی این مزایده‌ها برگزار خواهد شد. 

وی اظهار کرد: یکی از این دو باشگاه برند خود را به ثبت رسانده و باشگاه دیگری کمی عقب‌تر است ولی بدیهی است که اگر فردی این برند را دارا شد به این اتکا می‌تواند مراجعه کند و برای سایر طبقات تقاضا دهد و این برند را ثبت کند. 

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.