گودرزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کسانی که سال‌ها مشتری سرخابی‌ها بودند حالا پا پیش بگذارند/سیاسون و فرزند خوانده‌ها عرصه ورزش را تنگ کرده اند

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه عیادت خود از حجت اله خطیب به سوالات پاسخ داد.

کسانی که سال‌ها مشتری سرخابی‌ها بودند حالا پا پیش بگذارند/سیاسون و فرزند خوانده‌ها عرصه ورزش را تنگ کرده اندمحمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اسلامی و سازمانی حکم می‌کند که از دوستان و زحمت کشان عرصه ورزش از جمله آقای حجت اله خطیب که همواره سالیان دراز به جوانان و نوجوانان کمک کرد و منشا اثرات گسترده در ورزش تهران و ایران بود و سالیان دراز مدیر کل تربیت بدنی بودند و بخش اعظمی از ورزش در تهران ایفای نقش کردند قدردانی کنیم. او همواره هر جا گلوگاهی یا مشکلی ایجاد می‌شده می‌رفت تا این مشکل را برطرف کند. جامعه ورزشی از ایشان رضایت کامل دارند. الان درگیر بیماری شده است ولی شکر خدا رو به بهبودی هستند البته ما جویای احوال خطیب بودیم و چون اواخر سال است آمدیم تا از او عیادتی کنیم.

وزیر ورزش در آستانه شروع سال جدید گفت: پیشاپیش سال نو را خدمت مردم و جامعه ورزش و قهرمانان مدیران، ورزشکاران، که امسال و سال‌های گذشته زحمت بسیاری کشیدند و موجب افتخار شدند تبریک می‌گویم. آرزو می کنم در سال جدید همه سالم و ورزشکار باشند و کسی بیمار نباشد و برای اینکه کسی بیمار نباشد باید ورزش کنیم شاید اینکه الان خطیب سرپا است به خاطر ورزشکار بودنشان است و بنده برای او آروزی سلامتی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که در سال گذشته چه اقدامی بود که نتوانست آن را انجام دهد گفت: سال 93 توام با کمبود منابع مالی بوده و وجود آن باعث می‌شود برنامه های از پیش تعیین شده با سرعت مدنظر پیش نرود. بدیهی است اگر این گشایش‌ها اتفاق بیافتد توسعه و رشد بیشتر خواهد شد. البته ما رویدادهای بزرگی داشتیم که خوشبختانه ورزشکاران ما را در این رویدادها روسفید کرده‌اند. امیدوارم در سال 94 با گشایش‌های مالی و بودجه‌ای و منابع متنوع بتوانیم رفع نقیصه سال 93 را انجام دهیم.

گودرزی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی را باید در سال 93 انجام می‌داد ولی انجام نداد گفت: التزام بخشی به امور که می‌بایست قوانین کهنه که شاید از دهه 50 بوده تغییر می‌کرده مثل آیین نامه‌ها، اساس نامه‌ها، و در واقع فعالیت‌های بنیادین که می‌بایستی در سال 93 به صورت قانونی در بیاید ولی فرآیند‌ها کند و آهسته پیش می‌رود امیدواریم در سال 94 کلیه قوانین و اساس نامه‌ها آیین نامه‌ها و رویه‌ها و همین طور ساخت و سازها و زیر ساخت‌هایی که پول‌های بسیار زیادی نیاز دارند و به علت کمبود منابع نتوانستیم انجام دهیم در سال 94 برطرف شود و فعالیت رو به رشدی داشته باشیم.

برنامه ریزی عنصر خطی نیست، یک مجموعه است

وی در خصوص برنامه‌ریزی‌هایی که در سال 93 انجام شده توضیح داد:‌ برنامه ریزی یک عنصر خطی نیست یک مجموعه است و استراتژیک‌هایی تدوین شده و اقداماتی که استراتژیک‌ها را محقق می‌کنند پیش بینی شده است و بسیاری از آنها انجام شده، چاپ شده و در سایت وزارت ورزش موجود می‌باشد و همه آن استراتژیک‌ها باید تداوم پیدا کند و باید تلاش کنیم اقدامات دیگری که در همان استراتژیک‌ها پیش بینی شده تحقق پیدا کند. بدیهی است می‌توان فهرستی از فعالیت‌ها پیدا کرد که یکی 2 مورد نیست مثل التزام بخشی به مسائل مالی، شفاف بخشی، فدراسیون‌ها به لحاظ مدیریتی، مالی به لحاظ انتخاباتی، حساب رسی برنامه‌های دیگر. برای ارتقای ورزش بانوان و جوانان کارهای زیادی انجام شده اقدامات خوبی داشتیم و امیدواریم در سال آینده با تغییر ساختار و شرایط جوانان یک وضعیت مطلوب تری پیدا کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این سوال که خریداری سرخابی‌ها برای بار دوم لغو می‌شود و این که چرا که یک جلسه بین سازمان خصوصی سازی و استقلال و پرسپولیس برگزار نمی‌شود تا این قضیه حل شود توضیح داد: اتفاقا این جلسه امروز برگزار شد و برای واگذاری و اعلام مجدد مزایده تصمیماتی گرفته شد که حتما پوری حسینی ظرف امروز و فردا گزارش جلسه را به اطلاع مردم خواهند رساند و امیدوارم این بار مشتری پیدا شود. علی رغم اینکه می‌گفتند چرا سرخابی‌ها را واگذار نمی‌کنند حالا ما سرخابی‌ها را به شرایط واگذاری رساندیم کسانی که سال‌ها دم از مشتری بودن می‌زدند ان‌شاءالله وارد عرصه شوند تا وضعیت سرخابی سر و سامان بگیرد.


خصوصی‌سازی ربطی به خادم ندارد

وی در خصوص اشخاصی که برای خرید سرخابی‌ها اقدام کردند گفت: ما در کلام و کلیات صحبت می‌کنیم و این قضیه در سازمان خصوصی سازی نه ربطی به خادم دارد و نه به هیچ کس دیگر، تمام مسائل واگذاری به وزارت اقتصاد و دارایی آن هم به سازمان خصوصی سازی ارتباط دارد و در آن‌جا فعل و انفعلات فروش و تمام جنبه‌های قانونی انجام می‌شود، سایر موارد ظنی و گمانی است و ارتباط با سازمان ما ندارد.

*سیاسون و فرزند خوانده‌ها عرصه ورزش را تنگ کرده اند

گودرزی در خصوص مصاحبه‌ای که در آن گفته شده بود 55 نفر از نمایندگان و اعضای سیاسی در ورزش حضور دارند توضیح داد: من گفته‌ام جمع کثیری از سیاسیون و فرزند خوانده‌ها در ورزش حضور دارند و جا را برای ورزشی‌ها تنگ کرده‌اند. آن عدد هم شامل مجموعه‌ای است که این مجموعه شامل شهرداران، اعضای شورای شهر، کارمندان عالی رتبه دولت، مدیران بانک‌ها و نمایندگان هستند که این مجموعه باید آورده هایشان را مشخص کنند البته اگر آورده‌ای داشته باشند یا اگر نداشتند یا این آورده‌ها را با خود برده‌اند که حالا می‌تواند چند، اعتبار، اشتهال یا موارد دیگر مشخص شود ضمن اینکه امور تخصصی باید یا متخصصین همان رشته باید باشند و هر کسی که چند روز فوتبال بازی کرده تا کشتی گرفته نمی تواند وارد عرصه شود باید افراد متخصص حضور داشته باشند و طبیعی است متخصصین تحصیل کرده زیادی و حتی کسانی که به طور تجربی کار کرده‌اند مثل قهرمانان بازنشسته، که دنبال اشتغال هستند بدیهی است این عزیزان می‌توانند در هیأت‌های فدراسیون‌ها، ادارات، و ادارات کل مشغول به کار شوند و نباید جای آن‌ها را تنگ کرد باید امور هر رشته‌ای را به متخصصین همان رشته واگذار کرد و این امر منطقی است و تصور نمی‌کنم کسی مخالف آن باشد البته اگر آورده‌ای داشته باشند به لحاظ فنی و تخصصی باید احصاء شود و باز هم اگر امور دست متخصصین همان رشته باشد موفق‌ترند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار