سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

این نوع ویروس هر روز خود را تغییر می‌دهد

ویروس‌های ایجاد کننده بیماری آنفلونزا برای اینکه بتوانند با سیستم دفاعی بدن مقابله کنند، مدام خود را تغییر می‌دهند و در مواردی این تغییرات هر چند روز یکبار اتفاق می‌افتد.

مجتبی درخشانفر کارشناس ارشد ایمنی شناسی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همه ما بیماری آنفلوانزا را می‌شناسیم اما اغلب مردم نمی‌دانند که ویروس مسبب این بیماری، چه کارهایی انجام می‌دهد و در واقع چه شگردهایی دارند. 

وی تصریح کرد: ویروس‌های ایجاد کننده بیماری آنفلوانزا برای اینکه بتوانند با سیستم دفاعی بدن مقابله کنند، مدام خود را تغییر می‌دهند و در مواردی این تغییرات هر چند روز یکبار اتفاق می‌افتد. 

درخشانفر با بیان اینکه آنفلوانزا در اثر ویروس‌هایی که از طریق هوا، عطسه و سرفه منتشر می‌شوند، ایجاد می‌شود، افزود: بسیاری از ویروس‌های مسبب آنفلوانزا بیماری خفیفی را ایجاد می‌کنند و بسیاری دیگر از آنها به صورت ناگهانی تغییر شکل می‌دهند تا اینکه سیستم دفاعی بدن نتواند در مقابل آنها ایستادگی کند. 

وی یادآور شد: در واقع به دلیل اینکه انواع مختلفی از ویروس‌ آنفلوانزا وجود داشته و این ویروس‌ها معمولاً با گذشت زمان تغییر مشکل می‌دهند، به همین دلیل لازم است هر چند وقت یکبار واکسنی متناسب با ویروس جدید تولید و عرضه شود. 


انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.