سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویم تاریخ در آینه ورزشی

اعضای فدراسیون فوتبال تعیین شدند

امروز سه شنبه 12 اسفند 1393 هجری شمسی برابر با 12 جمادی الاول 1436 هجری قمری و 3 مارس 2015 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 68 سال پیش در چنین روزی اولین اعضای فدراسیون فوتبال تعیین شدند علی کنی رئیس فدراسیون ، محسن سید زاده ، نائب رئیس، شمس الدین شایسته دبیر فدراسیون، مجید بلورفروشان خزانه دار و ملک نصری مسئول دفتر قهرمانی انتخبا شد هیات داوران فدراسیون فوتبال در این دوره عبارت بودند از عباس اکرامی و فریدون شریف زاده.
 
49 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوچرخه سواری دور مکزیک به مسافت 1400 کیلومتر برگزار شد ژان قهرمان برجسته و سرشناس فرانسوی در این رقابت‌ها با اختلاف زیاد نسبت به سایر حریفان به مقام نخست رسید.
 
46 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روزی میز قهرمانی کشور در قسمت 2 نفره مردان برگزار شد تیم 2 نفره امیر احتشام زاده و هوشنگ بزرگ زاده مقام نخست این رقابت‌ها را بدست آورد سنجری و هاب زاده از تهران مقام دوم را کسب کردند.
 
43 سال پیش در چنین روزی را جرز بوکسور فرانسوی با پیروزی مقابل لوکوپلو مقام قهرمانی دسته نیم وزن بوکس حرفه‌ای اروپا را بدست آورد.
 
42 سال پیش در چنین روزی مسابقات بین‌المللی کشتی فرنگی در شوروی بزگرار شد در این رقابت‌ها تیم ایران 2 مدال‌ نقره‌ بدست آورد و جام اخلاق این مسابقات را نیز کسب کرده رحیم  علی آبادی و مهدی حوریا دو مدال نقره بدست آوردند و جمشید نوشاد در سنگین وزن به مقام چهارم رسید.
 
41 سال پیش در چنین روزی چهاردهمین دوره مسابقه های شمشیر بازی قهرمانی جوانان ایران با شرکت 68 ورزشکار از شش استان در تالار شمشیر بازی امجدیه برگزار شد در فلوره احمد دره نژاد  از خوزستان در اپه بیژن سرهنگ‌ پور از اصفهان و در سابر احمد اسکندرپور‌ از اصفهان مقام نخست را بدست آورد در رده بندی تیمی به تیم خوزستان با 28 امتیاز اول شد و تیم‌های تهران و کرمانشاه به ترتیب با 21.14 امتیاز دوم و سوم شدند.
 
39 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی قهرمانی داخل سالن اروپا که در مونیخ‌ برگزار شد در 60 متر با مانع مردان ویکتور میلسینکف‌ از شوروی، در یک مایل دیکسون از زلانونو، در پرتاب وزنه ورزشکاری از انگلستان، در پرش با نیزه دان ریپلی‌ از  آمریکا، در پرش طول ژاکو و سو از فرانسه و در پرش ارتفاع استونز از آمریکا اول شد. دان ریپلی‌ از آمریکا در پرش با نیزه موفق شد با عبور از مانع 44 متر و 80 سانتی متری رکورد جهان را افزایش دهد و رکورد دار جهان نام بگیرد.
 
37 سال پیش در چنین روزی پنجمین دوره مسابقات بین المللی فوتبال ایران در ورزشگاه شهر آبادان برگزار شد در دیدار پایانی این رقابت‌ها تیم ملی فوتبال جوانان برزیل 2 بر صفر مقابل جوانان ایران به پیروزی رسید جورج لئونار‌د در دقیقه 17 و سنسپاسیتن‌ در دقیقه 60 برای تیم ملی برزیل گل زد در این مسابقه که با حضور 12 هزار تماشاگر برگزار شد فریدون عسگرزاده سرمربی تیم ملی ایران بود در مسابقه رده بندی تیم جوانان لهستان‌ و شوروی 2-2 مساوی شدند و در ضربات پنالتی تیم لهستان 7 بر6 تیم شوروی را شکست داد و مقام سوم را بدست او داد.
 
30 سال پیش در چنین روزی کارل لوئیز دونده سیاه پوست و قدرتمند آمریکایی که در بازی‌های المپیک لس آنجلس 4 مدال طلا بدست آورده بود  در یک رای گیری که با تلاش فدراسیون بین المللی دو و میدانی  سازمان دوندگان اروپا و مربیان این ورزش در سراسر جهان انجام شد و به عنوان برترین دونده‌ سال انتخاب گردید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.