سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان نظام پزشکی کشور در چهارمین همایش کشوری سوختگی:

آموزش همگانی و پیشگیری عرصه سوختگی در کشور وضعیت خوبی ندارد

زالی گفت: آموزش،‌ پژوهش و خدمات درمانی در عرصه‌ سوختگی امری همگانی است و در بحث پیشگیری و آموزش همگانی نیازمند اهتمام رسانه،‌ آموزش و پرورش و تمام بخشها هستیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ علیرضا زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور در چهارمین همایش کشوری سوختگی که در ششم اسفند ماه و در سالن‌ همایش‌های رازی برگزار گردید، خاطر نشان کرد: بحث سوختگی حوزه مغفولی در جامعه ماست و برای کمک به آن باید از تمام ظرفیت‌های ملی و مذهبی بهره بگیریم. 

وی در ادامه سوختگی را یک امر میان بخشی عنوان کرد و افزود: 95 درصد سوختگی‌ها در کشور در حوزه کودکان زیر 4 سال است که با اشاره به این آمار می‌توان به جایگاه ارزشمند آموزش و پژوهش توجه ویژه داشت و این موضوعات نیازمند نگاه رسانه‌ فراگیر،‌ آموزش و پرورش و سایر ارگان‌هاست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سوختگی حوزه‌ای است که همه جراحان ترمیمی به دلیل پایین بودن درآمد و پرستیژ خود را از آن دور می‌کنند و افرادی که در این حوزه به انجام خدمات درمانی می پردازند ایثار گر تلقی می‌شوند و باید با تغییر تعرفه‌ها،‌ افزایش‌اضافه کاری،‌ تاسیس‌ بیمارستان‌های سوانح و سوختگی،‌ توسعه بخشهای سوختگی در بیمارستان‌های عمومی و . . . به این امر مهم بپردازیم. 

زالی در ادامه ایجاد فضاهای ایمن کارگران‌، بهره گیری از وسایل حرارتی و گرمایشی استاندارد که با نظارت وزارت صنایع معادن و اداره استاندارد محقق می شود،‌ افزایش هتلینگ بیمارستانهای سوختگی،‌ استاندارد‌سازی فضاهای بیماران سوختگی و مهمتر از همه دعوت و توجه جامعه خیرین سلامت به این بیماران محروم را گامی مهم در کاهش آمار سوانح و سوختگی کشور عنوان کرد.

وی در پایان در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه چهارشنبه سوری هستیم و خانواده‌ها باید بدانند سوختگی یک اتفاق ساده نیست و عوارضی نظیر تغییرات ظاهری،‌ مفصلی و مشکلات حرکتی گریبان‌گیر همیشگی قربانیان است پس در چهارشنبه سوری امسال مراقب مواد آتش‌زا و غیر استاندارد باشیم تا شاهد عوارض تلخ آن نباشیم. 




انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.