سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معین آبادی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

شکاف میان رژیم صهیونیستی و آمریکا، اولین نشانه توافق است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: شکاف میان روابط اسرائیل و آمریکا اولین نشان در رابطه با به تفاهم رسیدن ایران و آمریکا است.

"حسین معین‌آبادی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ در رابطه با ارتباطات امریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران اظهار داشت: اگر بخواهیم اصول سیاست خارجی آمریکا را بررسی کنیم، بحث حمایت از اسرائیل وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اما در دولت‌های دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا این حمایت بالا و پایین می‌شود، یعنی به عبارتی شدت و ضعف پیدا می‌کند.

این کارشناس سیاست خارجی با بیان این که معتقدم در دولت دموکرات آمریکا این وضعیت در موقعیت ضعف قرار می‌گیرد، اما جناح تندرو جمهوری‌خواه از اسرائیل همواره حمایت می‌کند، افزود: اما در بعضی موارد حمایت دموکرات‌ها از اسرائیل به حداقل می‌رسد، در زمان کلینتون و اوباما این وضعیت را می‌توان شاهد بود، زیرا از اتفاقاتی که در رابطه با رژیم اشغالگر قدس می‌افتد، خیلی حمایت نمی‌کند.

معین‌آبادی تاکید کرد: اسرائیل در رابطه با ایران، بزرگ‌نمایی و ایران‌هراسی می‌کند و موضوعات غیرواقعی را همواره بزرگ می‌کند.

نتانیاهو در آیین معرفی رییس جدید ستاد کل ارتش اسرائیل با اشاره به هرج و مرج عظیمی که خاورمیانه را در برگرفته گفت: "ساختار کشورها در حال فروپاشی است و ایران بر چهار کشور منطقه مسلط  شده و به تازگی یمن و باب المندب را نیز به تسلط  درآورده است و جمهوری اسلامی  ایران با بهره گیری از این شرایط  بحرانی، دارد امپراطوری ایران را بنا می کند".

وی اظهار داشت: نتانیاهو در مراسم معرفی رئیس ستاد ارتش رژیم اشغالگر قدس اصطلاح تشکیل امپراطوری ایران را به کار برد، این‌ها نشان می‌دهد که می‌خواهند آمریکا را وارد مخالفت جدی با ایران کنند. کسینجر در مقالات خود در دو سه روز گذشته ادعا کرده، اجازه غنی‌سازی به هیچ عنوان به ایران داده نمی‌شود؛ این‌ها در راستای منافع اسرائیل تعبیر می‌شود.

این کارشناس سیاست خارجی بیان کرد: در صورتی که آمریکایی‌ها به توافق نرسند، منافع اسرائیل به صورت جدی تأمین می‌شود و به صورت بلامنازع گفتمان‌هایشان ادامه پیدا می کند و همواره غیرمسئولانه عمل می‌کنند.

معین‌آبادی اظهار داشت: شکاف میان روابط اسرائیل و آمریکا اولین نشان در رابطه با به تفاهم رسیدن ایران و آمریکا است.

وی افزود: اگر اسرائیلی‌ها پیروز شوند و آمریکا و ایران به تفاهم نرسند، پارادایم گذشته یعنی استفاده از سلاح‌ها، سرکوب فلسطینی‌ها و  به حمایت آمریکا مطمئن می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.