شیخ‌الاسلام در نخستین همایش بازخوانی حوادث تسخیر سفارت اسرائیل:

آمریکا و اسرائیل در قالب تحلیل نژادی با ایران برخورد می‌کردند

مشاور امور بین‌‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا و اسرائیل در مورد ایران تحلیل نژادی می‌کردند و معقتد بودند که اسرائیل در یک سرزمین عربی شکل گرفته و قطعا این کشور با اعراب مشکل خواهد داشت.

آمریکا و اسرائیل در  قالب تحلیل نژادی با ایران برخورد می‌کردندبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین شیخ‌الاسلام" مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، در همایش بازخوانی حوادث تسخیر سفارت اسرائیل گفت: قبل از اینکه امام خمینی(ره) به ایران بیاید، سازمان سیا شخصی را به عنوان تاجر به ایران می‌فرستد و این شخص با بنی‌صدر دیدار می‌کند، وی به بنی‌صدر می‌گوید که من یک تاجر هستم و می‌خواهم از شما که اقتصاد می‌دانید، مشاوره بگیرم و از این طریق بنی‌صدر قبل از انقلاب مورد توجه سیا قرار می‌گیرد.
 
وی اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل در مورد ایران تحلیل نژادی می‌کردند ومعقتد بودند که اسرائیل در یک سرزمین عربی شکل گرفته است و قطعا این کشور با اعراب مشکل خواهد داشت و لذا ایران از این جهت که کشوری غیر عرب است می‌تواند متحد خوبی برای اسرائیل باشد.
 
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رهبری نقش تعیین کننده‌ای در انقلاب دارد! در مصر انقلابی مشابه انقلاب ایران اتفاق افتاد و در بهمن ماه 1389 مقام معظم رهبری یک خطبه عربی می‌خواند و 8 ماده را به ملت مصر گوشزد می‌کند و همچنین در سال 1390 در دیدار با اخوان‌المسلمین دوباره رهنمودهای فراوانی را ارائه می‌کند.
 
شیخ‌الاسلام افزود: مقام معظم رهبری به ملت مصر گفتند، که سادگی نکنید! غرور به خود راه ندهید، به دلارهای نفتی دل خوش نکنید و ... اما آنها به این رهنمودها عمل نکردند و سفیری به اسرائیل فرستادند و مقام معظم رهبری فرمودند، انحراف از همان جا شروع شد که این رژیم منحوس را پذیرفتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار