سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقوی‌حسینی در نطق میان‌دستور:

"عارف" چه کاره مجلس است که هیئت پارلمانی آلمان باید با وی دیدار می‌کند؟

نماینده مردم ورامین و پیشوا گفت: اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌ادبانه نایب رئیس مجلس آلمان را محکوم می‌کنم و سوال بنده از هیئت‌رئیسه مجلس این است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیئت پارلمانی آلمان باید با وی ملاقات کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "سیدحسین نقوی‌حسینی" نماینده مردم ورامین و پیشوا در جلسه علنی امروز سه‌شنبه (۷ بهمن ماه) در نطق میان دستور گفت: آموزش و پرورش قلب جامعه و معلمان قلب آموزش و پرورش هستند، معلمان دلسوزانه، صادقانه و عاشقانه، بی‌نام و گمنام به تعلیم و تربیت نسل آینده می‌پردازند، اما متاسفانه فراموش شده‌اند.

وی افزود: اغلب معلمان کشور در اداره اولین ضروریات زندگی خود مانده‌اند و با حقوقی که دریافت می‌کنند، توان پرداخت اجاره خانه را هم ندارند. تامین هزینه‌هایی مانند درمان بیماری، ازدواج و تحصیل فرزندان برای آن‌ها دشوار بوده، مسکن و رفاه فرهنگیان فراموش شده، سفر از سبد آن‌ها حذف شده و اگر هم اندک امکانی برای آن‌ها باشد کلاس‌های مدرسه در شهرستان‌ها هتل آن‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: بیمه فرهنگیان و بیمه تکمیلی آن‌ها کارآمدی خود را از دست داده است، نه تنها از طریق این بیمه‌ها هیچگونه خدماتی به آن‌ها داده نمی‌شود، بلکه ظاهرا شمشیری برداشته شده تا اندک مزایای فرهنگیان نیز حذف شود.

وی ادامه داد: 4 ساعت اضافه کار معلمان زحمتکش و کم درآمد مقطع ابتدایی که مقطع پایه نیز محسوب می‌شود، حذف شده، اضافه کار مدیران و معاونین و عوامل اجرایی هنرستان‌ها، دبیرستان‌ها و مدارس پرداخت نمی‌شود و مشوق مربی بهداشت از مدارس حذف شده است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس اضافه کرد: همچنین حق التدریس معلمان که قبل از خشک شدن عرقشان باید پرداخت می‌شد، شش ماهه هم پرداخت نمی‌شود و مربیان پیش دبستانی برخلاف قانون بلاتکلیف مانده‌اند، سرانه مدارس کم پرداخت می‌شود، سقف تعداد دانش‌آموز کلاس‌ها به حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر افزایش یافته و معلم را ناتوان کرده است.

وی در خصوص دیگر مشکلات نظام آموزش و پرورش، گفت: حجم محتوای کتاب‌ها افزایش یافته، ساعات تدریس کاهش یافته، نظام ارزشیابی دانش آموزان توصیفی شده و این موضوع فقط بی‌سوادی را توزیع کرده و منزلت معلم را کاهش می‌دهد.

این نماینده مجلس بیان کرد: ماموریت تحصیلی معلمان و سرویس رفت و آمد فرهنگیان حذف شده و صندوق ذخیره فرهنگیان با میلیارد‌ها تومان سرمایه هیچ سودی را به فرهنگیان نمی‌رسد، حتی هزینه چای زنگ تفریح معلمان از جیب شخصی آنان پرداخت می‌شود که در هیچ سازمان و نهادی چنین موضوعی مرسوم نیست.

وی با تاکید بر اینکه تبعیض بین فرهنگیان و سایر کارکنان دولت به شدت افزایش یافته، گفت: کارمند ساده بسیاری از ادارات چندین برابر معلمان حقوق دریافت می‌کنند و در این بین وضعیت بازنشستگان فرهنگی بسیار سخت‌تر و نگران کننده‌تر است.

نقوی حسینی تاکید کرد: چرا نگاه مادی و اقتصادی، سیاست بازی و سیاست گرایی دست از سر آموزش و پرورش بر نمی‌دارد و چرا جایگاه و منزلت مهم‌ترین و بنیادی‌ترین بخش جامعه یعنی معلمان کشور نادیده گرفته می‌شود و در ‌‌نهایت چرا جلوی جسارت‌ها و تهدیدات علیه فرهنگیان گرفته نمی‌شود.

وی با طرح این سوال که برنامه دولت برای ارتقای سطح رفاه و منزلت فرهنگیان چیست، گفت: چرا دولت در بودجه سال ۹۴ هیچ پیشنهادی برای ارتقای سطح حقوق و مزازای فرهنگیان ارایه نکرده است؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که دو رفتار نابه‌جای دستگاه دیپلماسی کشور را محکوم می کنم گفت: اولا حضور وزیر خارجه ایران در فرانسه را محکوم می‌کنم، وی در شرایطی که  جهان اسلام به دلیل اهانت به پیامبر اکرم(ص) اندوهناک بوده و به اعتراض برخواسته، برخلاف رهبری ایران در جهان اسلام،‌ وزیر خارجه در کشور فرانسه حضور پیدا می‌کند که این اقدام نابه‌جا دستگاه دیپلماسی کشورمان است.
 
وی ادامه داد: دوم قدم زدن وزیر خارجه به عنوان نماد مبارزه با استکبار، نظام سلطه و شیطان بزرگ با وزیر خارجه آمریکا که نماد شیطان بزرگ و نماد نظام آدم‌کشی و ظلم است را محکوم می‌کنم و آن را برخلاف عزت و اقتدار ملت ایران می‌دانم. 

نقوی‌حسینی تصریح کرد: البته نتانیاهو کامرون و فابیوس می‌توانند با جان‌کری قدم بزنند چون همه آن‌ها دزدان و غارتگران جهانند، اما وزیر خارجه ایران نه!
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: اظهارات مداخله‌جویانه و بی‌ادبانه نایب رئیس مجلس آلمان را محکوم می‌کنم و سوال بنده از هیئت‌رئیسه مجلس این است که آقای عارف چه کاره مجلس است که هیئت پارلمانی آلمان باید با وی ملاقات کنند.
 
وی افزود: چرا در برنامه هیئت‌پارلمانی آلمان دیدار با فردی گذاشته می‌شود که نه مربوط به مجلس و نه ربطی به پارلمان دارد و نه ربطی به دولت دارد این ملاقات به چه نسبتی برگزار شده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: سخنگو ، کمیسیون ، امنیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
منجی
۰۲:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۳
ممنون نمایند محترم ولی بایستی پیگیری و اجرایی بشه
فرهنگي ديلمان گيلان
۰۸:۰۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۳
ممنونم آقاي نماينده محترم كه لااقل درددل مارا گفتيد ... ممنونم
فرهنگی
۲۳:۳۰ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
باعرض سلام،تمام سخنان این نماینده محترم درد دل ما فرهنگیان است.
حسین
۲۱:۳۶ ۰۷ بهمن ۱۳۹۳
واقعا چرا با آقای عارف ملاقات کردن.!!!!!...چرا نباید با این افراد خاطی اروپایی برخورد بشه.همین طوریه که دخالتها بیشتر میشه.....