سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میان وعده‌هایی که تنظیم کننده چاقی یا لاغری هستند

میان وعده‌ بهتر است دربرنامه غذایی افراد قرار گیرد، اگر میان وعده درست و متناسب تنظیم شود معمولا روی وزن فرد تأثیر بسزایی ندارد.

پیام فرهبخش متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میان وعده بهتر است در برنامه غذایی افراد قرار گیرد، اگر میان وعده درست و متناسب تنظیم شود معمولا روی وزن فرد تأثیر بسزایی ندارد.

وی افزود: افرادی که اضافه وزن دارند میان وعده باعث می‌‌شود گرسنگی زیادی تا وعده اصلی احساس نکنند و گرسنگی آن‌ها تا وعده‌ی بعدی کاهش پیدا کند.

وی در ادامه افزود: اگر افراد در طول روز میوه و یا بیسکویت مصرف کنند کمک می‌کند تا به هنگام غذا گرسنه نباشند و هضم غذایشان را کاهش می‌دهد. بنابراین میان وعده در افراد چاق به کاهش وزنشان کمک می‌کند. و در افراد لاغر به افزایش وزنشان کمک می‌کند چون زمانی که شخص شروع به خوردن می‌کند اشتهای غذا در آن فرد بیشتر می‌شود و برای وعده غذایی بعدی آسان‌تر می‌تواند مدیریت کند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی در خصوص رژیم غذایی افراد چاق و لاغر بیان کرد: افراد چاق می‌توانند از میوه، بیسکویت و خرما استفاده کنند، اما افراد لاغر در میان وعده‌هایشان از بستنی، شیرموز و آب میوه استفاده کنند که آن انرژی لازم را به بدن خود برسانند. افراد لاغر به دلیل کم اشتهایی در وعده‌ی اصلی کم‌تر غذا دریافت می‌کنند به همین خاطر در میان وعده، آن انرژی را به بدن خود می‌رسانند.




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.