سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیازمند توجه بیشتر صنعت داروسازی به صادرات هستیم

کبریایی زاده با بیان اینکه در زمینه واردات دارو باید کنترل های لازم صورت گیرد؛بیان داشت : در زمینه داروهایی که در داخل کشور به اندازه کافی تولید می شوند، نیازمند توجه و کنترل بیشتری از سوی مسئولان مربوطه هستیم.

دکتر عباس کبریایی زاده رئیس سندیکای صنایع دارویی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه در سال آینده تمرکز بیشتری بر صادرات خواهیم داشت و از سوی وزارت بهداشت نیز این موضوع پیگیری خواهد شد؛اذعان داشت :در واقع باید به سمتی حرکت کنیم که تراز تجاری صنعت داروسازی را مثبت کنیم .

وی با اشاره به اینکه صادرات به افغانستان و عراق را بصورت روتین داریم ؛افزود : سیاستی که سعی می شود برای سال آینده با وزارت بهداشت دنبال کنیم، توسعه صادرات مولکولهای جدید یعنی داروهایی است  که با استفاده از تکنولوژی های نوین تولید می شود

وی همچنین به کاهش قیمت داروهای وارداتی در شش ماهه دوم امسال اشاره کرد و اظهار داشت:مقررات واردات موازی؛ رقابتی  را در بین شرکتهای وارداتی ایجاد کرد که سبب کاهش قیمت داروهای وارداتی شد.

رئیس سندیکای صنایع دارویی با بیان اینکه در گذشته وارداتی که از خارج کشور انجام می شد صرفا توسط نمایندگیهای آنها بود ؛تصریح کرد : وزارت بهداشت به واردکننده ها اجازه داد تا ازکشورهای دیگری که قیمت دارو ارزانتر است، همان دارو و برند را واردکنند و این سیاست واردات موازی سبب شد که قیمت داروهای وارداتی کاهش یابد.

وی افزود: مشکلی که صنعت داروسازی در طول سال 93 با آن مواجه بود عدم اصلاح قیمت داروهای تولید داخل بود که این امر باعث آسیب به صنعت داروسازی شد؛ در حالی که تورم و تغییرات نرخ مواد اولیه  و جانبی را داشتیم .

کبریایی زاده با اشاره به توجه وزارت بهداشت در خصوص اصلاح قیمت داروهای داخلی که در شش ماهه دوم امسال صورت گرفته؛خاطرنشان کرد :امیدواریم قیمت داروهای تولید داخل به نحوی اصلاح شود که آسیبی به صنعت نرسد و اگر وزارت بهداشت سیاست واردات موازی را برای سال آینده نیز دنبال کند میتواند قیمت داروهای وارداتی را ثبیت کرده و هم به سمت کاهش بیشتر قیمت آنها حرکت کند.

رئیس سندیکای صنایع دارویی درپاسخ به این سوال که وضعیت صنعت دارویی در سال آینده چگونه خواهد بود؛اذعان داشت : با توجه به اینکه دولت تقریبا 10 درصد نرخ ارز را افزایش داده و چنانچه سایر شاخص های تورمی را لحاظ کنیم ،داروهای تولید داخل بطورمیانگین حدود 10 درصد افزایش قیمت پیدا خواهدکرد که خیلی قابل توجه نیست.

وی یاد آور شد :با توجه به رویکرد مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و پرداختن به تولید بیشتر؛ باید وزارت بهداشت برای سال آینده تمرکز بیشتری برتقویت زیرساختهای تولید و توسعه سرمایه گذاری در کشور داشته باشد .




انتهای پیام/
برچسب ها: داروسازی ، صنعت ، واردات ، ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.