مدیرگروه اقتصاد مدیریت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: داروسازان علاوه بر ارائه خدمات دارویی به بیمار و پزشک، مراقب کیفیت و سلامت داروهایی هستند که در داروخانه حفظ و نگهداری می‌شود

دکتر عباس کبریایی‌زاده مدیرگروه اقتصاد مدیریت دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  بیان داشت: وظایف متعددی متوجه داروسازان است که در به چالش کشیدن تعرفه از آن غفلت شده است.

 وی با اشاره به مراقبت‌های کلیدی داروسازان در جهت نگهداری داروهایی که وارد قفسه داروخانه می‌شود؛ گفت: داروساز تمام بررسی‌ها را انجام می‌دهد تا دارو‌ها واجد کیفیت لازم و مطابق استاندارد وزارت بهداشت و درمان باشد. 

وی تصریح کرد: از طرفی داروسازان مسئول فنی امور داروخانه‌ها هستند یعنی امور بهینه انبار داری که دارای ظرافت بسیار و مراقبت خاص است رابه عوامل اجرایی آموزش می‌دهند. 

کبریایی‌زاده افزود: داروساز در نظام انبار داری داروخانه مداخله کرده و سعی می‌کند چیدمان را به کادر اجرایی برای حفظ و نگهداری مطلوب دارو‌ها آموزش دهد چرا که بطور مثال چیدن کارتن سرم روی هم یک استاندارد مشخص دارد که اگر رعایت نشده و وزن زیادی به سرم وارد شود باعث ایجاد ترک ریز در بطری سرم شده و منجر به رشد میکروب و قارچ و آلودگی خواهد شد. 

 
این دکترای داروسازی وظایف داروسازان را مهم و متعدد دانست وخاطرنشان ساخت: تهیه داروهای ترکیبی طبق سفارش پزشک معالج بیمار از جمله کارهای مهمی است که داروسازان با دقت به تهیه آن برای بیماران پوستی وافرادی که مبتلا به بیماری مزمن کلیوی و امثال آن هستند، می‌پردازند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار