رئیس هیات مدیره تامین اجتماعی گفت: احیای حق فنی از سوی وزارت بهداشت و درمان گامی در راستای تببین جایگاه داروسازان در نظام سلامت و نقش کلیدی آن‌ها در پروتکل درمان است.

 کبریایی‌زاده رئیس هیات مدیره تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه ایران در سال ۷۴ با ایجاد بخش داروسازی بالینی در بیمارستانهای رازی؛ سینا و امام خمینی توجه ویژه‌ای به این حوزه نشان داد، تصریح کرد: این تحولات در حالی صورت گرفت که بسیاری از کشورهای آسیایی فاقد این دپارتمان‌ها در سیستم سلامت خود بودند و اگر بگوئیم داروساز در درمان نقش مهمی ندارد شایسته ملت ایران نیست. 

وی همچنان با تاکید بر موضوعیت نداشتن ورود دیوان به مبحث ابطال حق فنی داروسازان گفت: تشخیص استانداردهای سلامت بطور عام و خاص از جمله وظایف وزارت بهداشت و درمان است که وزیر بهداشت نیز با توجه به وظایف قانونی خود تعرفه خدمات داروسازان را اعلام نمود.

 رئیس هیات مدیره تامین اجتماعی با بیان اینکه وزارت بهداشت مسئول تدوین و تعیین استاندارد‌ها و تعرفه هاست یادآور شد: طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان داروسازان حق فنی را در داروخانه‌ها دریافت می‌کنند. 

 وی با اشاره به اینکه در سده جاری دنیا به سمت تحول در ارائه خدمات دارویی حرکت می‌کند؛ بیان داشت: انتظار نمی‌رود که در ایران با ورود غیر تخصصی دستگاه قضایی به حوزه خدمات دارویی اسباب عقب گرد جامعه در نظام سلامت فراهم شود در حالی که ایران از جمله پیشرو‌ترین کشورهای آسیا در حوزه داروسازی بالینی بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار