سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برطبق مطالعات اخیر؛

دو سوم موارد فشار خون بالا در افراد بالای ۴۰ سال بروز می‌کند

فشارخون بالا در سنین میانسالی و سالمندی بیشترین شیوع را دارد به طوریکه برطبق نتایج مطالعات اخیر، دو سوم موارد این بیماری در افراد بالای ۴۰ سال بروز می‌کند.

مصطفی گرجی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: براساس برخی از بررسی‌ها، از هر پنج نفر در جامعه، دست کم یک نفر به فشار خون بالا مبتلا است. 

وی گفت: متاسفانه اغلب مبتلایان به فشار خون بالا از بیماری و مشکل خود بی‌اطلاع هستند که دلیل این موضوع نبود علائم مشخص فشارخون بالا به ویژه در مراحل اولیه است. 

گرجی تاکید کرد: فشارخون بالا در سنین میانسالی و سالمندی بیشترین شیوع را دارد به طوریکه بر طبق نتایج مطالعات اخیر، دو سوم موارد این بیماری در افراد بالای ۴۰ سال بروز می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه برای تشخیص به موقع فشارخون بالا اندازه‌گیری منظم فشارخون بسیار مهم است، یادآور شد: افراد بالای ۴۰ سال، لازم است هر سال یک بار و یا هر شش ماه یکبار و افراد پایین ۴۰ سال باید هر دو سال یکبار فشارخون خود را اندازه بگیرند. 

گرجی گفت: البته شیوع فشار خون بالا در افراد کمتر از ۲۰ سال بسیار پایین است، در عین حال افرادی که در زمینه‌های ابتلا به فشارخون بالا را دارند باید هرچند ماه یکبار اقدام به اندازه گیری فشار خون خود کنند.



انتهای پیام/
برچسب ها: فشارخون ، تغذیه ، بیماری ، ژنتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.