سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد افقهای جدید در حوزه سلامت با اجرای طرح تحول

دکتر مسجدی گفت:اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت یک رویداد عظیم در حوزه سلامت و درمان است که باعث کاهش دغدغه های مردم شده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد رضا مسجدی فوق تخصص ریه و استاد پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص طرح تحول گفت: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی گامهای اساسی و موثری در راستای رفع دغدغه‌های مردم در حوزه سلامت برداشته شده است که اجرای طرح ملی تحول نظام سلامت یک رویداد عظیم و مبارک در این راستا می‌باشد. 

وی ادامه داد: با تلاش بسیار و عزم راسخ مسوولان ارشد کشور و نظام سلامت در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، شاهد بروز اتفاقی مبارک و بسیار امیدبخش در حوزه سلامت جامعه هستیم که بعد از انقلاب شکوه‌مند اسلامی منحصر به فرد می‌باشد و افق روشنی را برای مردم و دست اندرکاران حوزه سلامت ایجاد کرده است. 

مسجدی با اشاره به مشکلاتی که تمامی کشورهای دنیا در حوزه سلامت با آن مواجه هستند، خاطر نشان کرد: در تمامی جوامع مشکلات و چالش‌های فراوانی در حوزه سلامت وجود دارد که در کشور ما از اوایل سال جاری به همت دولت و وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت گامهایی اساسی در راستای کاهش دغدغه‌ها و مشکلات نظام سلامت و مردم برداشته شده است. 

وی در خصوص ابلاغ و اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت عنوان کرد: خوشبختانه بعد از چندین سال کتاب قبلی مورد بازنگری قرار گرفت. اگر چه ممکن است طرحی که در حال حاضر ارائه شده بدون ایراد و اشکال نباشد ولی بنابر اعلام وزارت بهداشت این کتاب در فرصت تعیین شده مورد بازنگری قرار می‌گیرد و نواقص آن برطرف خواهد شد. 

وی تاکید کرد: در مسیر اجرای کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، باید نقاط قوت و ضعف این طرح مورد بررسی قرار گیرد و مسلما با همکاری تمامی مجموعه نظام سلامت این طرح با توفیقات بیشتری همراه خواهد بود. 

مسجدی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح عظیم ملی حرکتی مستمر و رو به جلو می‌باشد که همواره در این مسیر حرکت باید تمامی جنبه‌های آن مورد توجه قرارگیرد؛ مسلما در این راستا همکاری و هماهنگی دانشگاه‌ها، انجمن‌های تخصصی، سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت به عنوان یک خانواده «خانواده‌ای که در خدمت سلامت مردم است» امری ضروری است. بنابراین باید مشکلات و نواقص طرح را رصد کنیم و برای رفع و اصلاح آن تلاش وهمکاری داشته باشیم. 




انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.