دکتر دیناروند گفت : با پیشرفت علم و استفاده از فناوری های مدرن نیاز سیستم سلامت به تجهیزات پزشکی بیش از پیش خواهد بود ؛ بسیاری از بیماری هایی که قبلا تشخیص داده نمی شد و درمان نمی شد اکنون با فناوری های جدید قابل تشخیص و درمان هستند و مانمی توانیم این فناوری ها را نادیده بگیریم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،معاون وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در همایش مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی کشور  تصریح کرد : تنوع وسیع تجهیزات پزشکی و پیچیدگی و حساسیت آنها همانند داروهای بیولوژیکی رسالت حوزه تجهیزات پزشکی را سنگین نموده است ؛ نقش اداره تجهیزات فقط نظارت نیست و در امر تامین و تدارک تجهیزات و تعمیر و نگهداشت بهینه تجهیزات مدرن پزشکی از دیگر وظایف خطیر این اداره می باشد.

وی ابراز کرد : ما باید توانایی و توان تعمیر و نگهداری دستگاههای پیشرفته را با استفاده از نیروهای متخصص و کارآمد داشته باشیم . نیاز سنجی بیمارستانی در سطوح مختلف ، بیمارستانهای تخصصی ، فوفق تخصصی باید متفاوت باشد و باید با هزینه محدود و ارزیابی دقیق نیازهای تجهیزاتی خود را مرتفع نماییم .

رییس سازمان غذا و دارو کشور تاکید کرد : باتوجه به تنوع محصولات و تجهیزات پزشکی که دارای چندین هزار کد بندی هستند، نظارت بر این محصولات کار بسیار سختی خواهد بود و کنترل کیفیت ، ارزیابی فناوری های به روز و پر تنوع در این حوزه بزرگ از اهمیت بالایی برخوردار است .

دکتر دیناروند با اشاره به نقش تاثیر گذار اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی در برنامه تحول نظام سلامت گفت : پس از اجرایی شدن برنامه تحول سلامت هیچ بیمار بستری در بیمارستانهای دولتی ملزم به تهیه تجهیزات پزشکی نبوده و بیمارستانها موظف به تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز  بیماران خواهند بود و این امر نه تنها باعث افزایش قیمت تجهیزات در کشور نشد بلکه باعث رضایت مندی بیماران شده است .

 معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور خاطر نشان کرد : برای حفظ منابع مالی و اعتباری باید پس از رتبه بندی و امتیاز دهی تولید کنندگان ، تجهیزات بی کیفیت را از بازارهای خود حذف کرده و با ایجاد رقابت در این بین می توانیم در بازارهای منطقه حضور داشته باشیم و صادرات خود را افزایش دهیم ؛ ما این آمادگی را داریم  شرایط را آماده کنیم تا صنعت و تولید کنندگان در حوزه تجهیزات پزشکی جهش خوبی داشته باشند.

 کسب مقام نخست کشوری اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

بنابراین گزارش در مراسم گردهمایی مدیران و کارشناسان تجهیزات پزشکی کشور ، مهندس اسحاق عامری سیاهویی مدیر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با دریافت لوح تقدیر از معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو کشور به عنوان مدیر نمونه در بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور شناخته شد.

گفتنی است نخستین نمایشگاه تخصصی تجهیزات پزشکی hormoz health با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو ، مدیر اداره کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور ، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و معاون اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از 11 دی ماه در جزیره کیش افتتاح شده است  و تا 13 دی ماه ادامه خواهد داشت.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار