اجلاس ستاد اجرای تحول نظام سلامت در بیمارستان های تهران با حضور روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران به منظور ارائه گزارش از اجرای دو ماه برنامه طرح تحول سلامت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، اجلاس روسا دانشگاههای علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی و معاونان و همچنین روسا و مدیران بیمارستان های شهر تهران برگزار شد. در این اجلاس و در حضور وزیر بهداشت و معاونین درمان، غذا دارو، توسعه و منابع انسانی ، بیمارستان های فیروزگر، شریعتی، امام حسین و... گزارشی را در خصوص اجرای برنامه تحول نظام سلامت و بسته های خدمتی کاهش پرداخت از جیب مردم، خرید تجهیزات و دارو در بیمارستان ها جهت عدم ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان، انجام زایمان طبیعی، مقیمی پزشکان متخصص در بیمارستان ها، ارتقاء کیفیت ویزیت، ارتقاء هتلینگ و نظارت بر حسن اجرای برنامه طی دو ماه ابتدایی اجرا ارائه نمودند. 

در ادامه نیز روسای بیمارستان ها با ارائه چالش های موجود تجربیات خود را برای اجرای هر چه بهتر این برنامه به اشتراک گذاشتند.

در ادامه آقاجانی راهکارهای تخصصی و منطقی را جهت بهبود و رفع مشکلات موجود ارائه کردند.

دبیر اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت بیان کردند : در راستای بهسازی بلوک های زایمانی از صندوق ترویج زایمان طبیعی بهره گرفته شود و روسای بیمارستان ها حین اجرای بسته خدمتی مقیمی پزشکان و متخصصان در بیمارستان های وابسته به وزارت بهداشت، علاوه بر نظارت بر حضور پزشکان، بر فعالیت های آنها در چهارچوب دستورالعمل تحول نظام سلامت نظارت نمایند.

وی ادامه داد: با توجه به اعتبار تخصیص یافته در بحث ارتقاء کیفیت هتلینگ و گزارش های حاصل از بازبینی وضعیت هتلینگ بیمارستان ها توسط تیم های ارزیاب ستادی، تلاش مناسبی جهت اجرای برنامه صورت پذیرد و از ناظرین فنی امور ساختمانی و مهندسی در این زمینه استفاده شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار